Altres

Exposició "Miralls". Dins a fora de la realitat

"Miralls" és una imaginativa forma de donar a entendre que la realitat es pot observar des d'òptiques diferents, fet que va a favor del pensament científic i pot canviar la percepció que tenim del nostre entorn. En aquesta mostra, els miralls són l'objecte museogràfic a través del qual, de manera totalment interactiva, es fa patent l'important paper que tenen en diferents àmbits de la ciència, de la cultura i de la vida en general.

Aquesta proposta expositiva ens convida a penetrar a l'interior d'un mirall, per després tornar al nostre món i qüestionar-nos sobre la realitat. Inspirant-nos en el personatge de Lewis Carroll, explorarem a través de l'Alícia les diferents propostes que amaga aquesta exposició, plena de reflexos, sorpreses, descobriments i reflexions.

Aquesta exposició conté un mirall real de l'experiment Virgo, en el que participa l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona.

Virgo
L'ICCUB forma part de la col·laboració Virgo

RESUM:

L'Institut de Ciències del Cosmos s'ha unit a la Col·laboració Virgo, i s'integra al grup de centres destacats implicats en aquest projecte. Atès que Virgo és un dels experiments de física més importants i un observatori en el camp de la gravitació, aquest fet es converteix en una gran oportunitat perquè l'ICCUB contribueixi a ampliar el coneixement sobre les ones gravitacionals.