Tallers i Fires: Simulacions de mecànica quàntica al Saló de l'ensenyament

Estudiants de batxillerat

Les tecnologies quàntiques seran en un futur proper de gran importància tant en computació com en tècniques de criptografia i maneig d'informació. Això fa que sigui fonamental que el conjunt de la població adquireixi una mínima familiaritat amb els seus aspectes més fascinants. Tot el material d’aquest taller ha estat realitzat en codi obert per estudiants de grau de la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona.

El taller consisteix a realitzar simulacions amb ordinadors de diversos experiments en els quals es posen de manifest les propietats quàntiques de la matèria, en particular, la simulació del moviment d'un conjunt d'àtoms ultrafreds atrapats en un pou de potencial (analogia amb el moviment d'un pèndol), la simulació del moviment d'un soliton en un gas atòmic a temperatura 0 K o la simulació d'un pèndol de Newton quàntic.

L'ICCUB participa en la 13a Festa de la Ciencia de Barcelona

L'Institut de Ciències del Cosmos, ICCUB (IEEC-UB) participa a la 13a edició del Festival de la Ciència de Barcelona, que tindrà lloc a Moll de la Fusta, els dies 26 i 27 d'octubre de 2019. L'esdeveniment consta de 190 activitats sobre ciència, tecnologia, coneixement i cultura, distribuïts en 26 espais, amb l'objectiu d'apropar la recerca realitzada a Barcelona i la seva àrea d'influència als ciutadans.

Llibres i Manuals

El frío absoluto

Divulgació científica
Bruno Julià, ICCUB