Xerrades a escoles

Física Nuclear: què és i per a què serveix?

Àngels Ramos, ICCUB
Secundària i batxillerat

En aquesta xerrada es presenten els avenços de la física nuclear: la ciència que estudia les propietats dels nuclis atòmics i els seus modes de desintegració. Des de la descoberta de la radioactivitat a finals del segle XIX, la investigació en física nuclear ha permès, entre altres fites, entendre com es formen els elements químics a l’interior les estrelles, disposar d’eines d'anàlisi i curació de malalties com el càncer, i fer ús de l’energia nuclear per al consum humà. Mostrarem també la trajectòria científica d’algunes de les dones que han contribuït significativament al camp de la física nuclear, fent descobriments que formen part de la nostra vida quotidiana.

Henrietta Leavitt i l'expansió de l'Univers

Actualment sabem que l'Univers s'està expandint des que es va originar en el Gran Esclat (el que en anglès s'anomena "Big Bang") ara fa tretze mil vuit-cents milions d'anys.

Article
Jordi Miralda, ICREA-ICCUB
Divulcat.cat
Sonia Fernández-Vidal, Alba Cervera i Irene Estévez a Versió RAC1
Les dones i la ciència -A. Cervera

La investigadora de l'Institut de Ciències del Cosmos Alba Cervera participa al programa de ràdio Versió RAC1 parlant de les dones en la ciència amb dues dones científiques més.

Entrevista/Debat
Alba Cervera, ICCUB