Articles: Roberto Emparan comenta el Premi Nobel de Física 2020

Roberto Emparan, ICREA-ICCUB

L'investigador Roberto Emparan explica, a EFECiencia el Premi Nobel de Física 2020. Comenta sobre la importància de la feina de Robert Penrose per als físics teòrics, sobre l'observació realitzada pels altres dos guardonats Genzel i Ghez, i la qüestió pendent en l'estudi dels forats negres.

També comenta per la ràdio francesa RFI els premiats.

Sobre l'autor

El Roberto Emparan és investigador ICREA a l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona, és un dels nostres físics més reconeguts internacionalment en el camp de la gravetat, els forats negres i les teories de supercordes. La seva recerca se centra en l’estudi de la gravetat, l’estructura de l’espai-temps, i els forats negres, tant en els aspectes clàssics com quàntics. Ha publicat prop de 100 articles d’investigació i impartit més de 150 xerrades i conferències convidades sobre forats negres, teoria de cordes i cosmologia.

Àudios

De la teoria de la relativitat

En motiu de l'anniversari de la publicació de l'article d'Einstein on enunciava la Teoria de la Relativitat el 2 de desembre de 2015.

3a hora del programa, minut 3

De boca a orella, Ràdio4
Àudios

¿Qué hay dentro de un agujero negro?

Entrevista amb el físic Roberto Emparan on explica què són els forats negres i com la ciència intenta definir la seva naturalesa.

Roberto Emparan, ICREA-ICCUB
La mecánica del caracol, eitb.eus
Cover of the book "Iluminando el lado oscuro del universo", R. Emparan
Llibres i Manuals