Altres

Presentació de l'exposició "Dones i Física"

L’exposició “Dones i Física”, elaborada per l’Institut d’Estudis catalans en col·laboració amb la Facultat de Física i amb l’Institut de Ciències del Cosmos,  es presentarà al pati de l'Institut d'Estudis Catalans mitja hora abans de la conferència inaugural del curs 2019-2020 de la Societat Catalana de Física que farà Àngels Ramos, investigadora de l'Institut de Ciències del Cosmos, ICCUB, i catedràtica de Física Atòmica i Nuclear a la Universitat de Barcelona.

La mostra es podrà visitar forma gratuïta a l'Institut d'Estudis Catalans, des de la seva inauguració el dimecres 18 de setembre fins el dissabte 21 de setembre, seguint l'horari d'obertura de l'IEC (9:00-20:00)

La versió impresa de l'exposició estarà disponible per itinerar pels centres culturals i educatius de Catalunya. La seva versió digital podrà descarregar-se des de Servipartícules i Serviastro a partir del dia de la seva inauguració.

DONES i FÍSICA

Quin és el paper de les dones en la història de la física? Quines són les seves aportacions? Quin camí han seguit per poder-hi participar?

Aquesta exposició fa un petit recorregut per les vivències, les aportacions científiques i els símbols que representen algunes de les dones que, havent viscut en el passat, formen part de la història de la física d’avui dia.

Henrietta Leavitt i l'expansió de l'Univers

Actualment sabem que l'Univers s'està expandint des que es va originar en el Gran Esclat (el que en anglès s'anomena "Big Bang") ara fa tretze mil vuit-cents milions d'anys.

Article
Jordi Miralda, ICREA-ICCUB
Divulcat.cat
Sonia Fernández-Vidal, Alba Cervera i Irene Estévez a Versió RAC1
Les dones i la ciència -A. Cervera

La investigadora de l'Institut de Ciències del Cosmos Alba Cervera participa al programa de ràdio Versió RAC1 parlant de les dones en la ciència amb dues dones científiques més.

Entrevista/Debat
Alba Cervera, ICCUB