Conferències: XERRADA I TAULA RODONA | Modelització de la COVID19 des d’una perspectiva de sistemes complexos

Dra. Clara Granell (Univ. Rovira i Virgili)
Organitza
Facultats (Física, Química, Biologia, Ciències de la Terra), Instituts de recerca (IBBUB, ICCUB, IN2UB, IdRA, IQTCUB, UBICS i Geomodels)

Un any més diferents instituts de recerca i facultats del Campus Diagonal, que inclouen la facultat de Física i instituts de recerca relacionats amb aquesta (ICCUB, IN2UB i UBICS), hem organitzat activitats amb motiu del Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència. Enguany són dues activitats, ambdues telemàtiques. Desitgem que siguin del vostre interès:

• 15h “Modelització de la COVID19 des d’una perspectiva de sistemes complexos” per la Dra. Clara Granell (Univ. Rovira i Virgili)

L’estudi de sistemes complexes gira entorn un pilar fonamental: l’estudi d’un sistema des del punt de vista de les interaccions entre les parts que el formen, més enllà de les característiques individuals de cada part. Aquesta visió de “veure el bosc” en comptes de “mirar els arbres”, ens permet observar comportaments que no serien fàcilment deduïbles des de l’estudi individual dels components del sistema. El cervell humà, les xarxes socials, sistemes biològics o les xarxes de transport són exemples de sistemes complexos, com també ho són les epidèmies de malalties contagioses, on només l’estudi del sistema complet ens permet entendre quina serà la possible evolució d’aquesta. En aquesta xerrada, introduiré els models de difusió d’epidèmies que el nostre grup de recerca ha estat desenvolupant durant l’última dècada, fins arribar a la modelització de la COVID-19, una eina clau que, partint dels sistemes complexos, ens ha permès quantificar i predir l’evolució de la pandèmia al nostre país.

• 15:45h Taula rodona "Accions per visibilitzar el treball de les dones científiques"

ACCEDEIX AMB AQUEST ENLLAÇ

Prèviament, els die 7, 8 i 9 de febrer es podrà visualitzar el documental "Picture a Scientist" (dirigit per Sharon Shattuck i Ian Cheney) de la productora Rocofilms.

Per demanar accés al documental, us heu d'inscriure a través d'aquest formulari abans del 5 de febrer.

Organitzen: Facultats (Física, Química, Biologia, Ciències de la Terra), Instituts de recerca (IBBUB, ICCUB, IN2UB, IdRA, IQTCUB, UBICS i Geomodels)

Col·labora: Vicerrectorat d'Igualtat i Gènere

Per què la Física? 291 Dones t'ho expliquen

Resum del vídeo de totes les binvestigadores participants a la iniciativa #YoFisica, impulsada per l'Instituto de Física Teórica IFT en motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dona i la

Instituto de Física Teórica IFT

Entrevista amb Licia Verde

Entrevista Licia Verde, professora d’investigació ICREA a l’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB). Premi Nacional de Recerca 2018.

Licia Verde, ICREA-ICCUB
    Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació, FCRI

Entrevista a Alba Cervera a Órbita Laika

El món quàntic està format per àtoms, els elements fonamentals de la vida. En ell, el temps i l'espai funcionen de manera diferent al nostre món.

Entrevista/Debat
    Alba Cervera, ICCUB