Materials disponibles

La universitat remota i presencial

El cosmòleg Raúl Jiménez escriu, juntament amb l'investigador del CSIC Luis Moreno, sobre com serà la universitat a l'anomenada "nova normalitat".
Raul Jimenez, ICREA-ICCUB

Pandèmies endèmiques i llars globals

L'investigador i professor ICREA Raúl Jiménez analitza què passarà després de la pandèmia del Covid-19.

Picaresca i ingrés mínim

Article d'opinió escrit conjuntament entre Luis Moreno, professor del CSIC i Raúl Jiménez, investigador a l'ICCUB i professor ICREA.
Raul Jimenez, ICREA-ICCUB

Coronavirus: robotitza tot el que puguis

Article d'opinió, escrit conjuntament entre Luis Moreno, professor del CSIC i Raúl Jiménez, investigador a l'ICCUB i professor ICREA.
Raul Jimenez, ICREA-ICCUB

Henrietta Leavitt i l'expansió de l'Univers

Actualment sabem que l'Univers s'està expandint des que es va originar en el Gran Esclat (el que en anglès s'anomena "Big Bang") ara fa tretze mil vuit-cents milions d'anys.

Jordi Miralda, ICREA-ICCUB
Divulcat.cat

Quantum Annealing

Una explicació del temple quàntic (quantum annealing), una tecnologia de futur per resoldre problemes d'optimització.

Alba Cervera, ICCUB
Quantum World Association Medium
Llenguatges de computació quàntica

Quantum Computing languages landscape