Taller de Física de Partícules

TFP 2019
@FisicaUB

Estructura del taller:

• Xerrades sobre la física de partícules, impartides per investigadors del nostre grup al CERN.
  • Estudi de dades reals produïdes a l’LHC per part dels estudiants assistents. Els resultats es combinen amb els obtinguts per altres grups d'arreu del món a través de videoconferència.
  • Breu presentació dels ensenyaments de la Facultat de Física, i visita als seus laboratoris.

Lloc: Facultat de Física de la Universitat de Barcelona

Idioma: CA/ES/EN

Context: Programa internacional "Hands on Particle Physics"

Organitza: Institut de Ciències del Cosmos

Contacte: taller@icc.ub.edu

Activitat per escoles

Segueix-nos al Twitter:

@ICCUBdivulga @ICC_UB

International Masterclasses: @physicsIMC #LHCIMC / #lhcimc

En col·laboració amb
la Societat Catalana de Física

Logo Societat Catalana de Física

Edicions

Notícies Relacionades

Físics de partícules per un dia
Els passats 8 i 22 de març es van realitzar les edicions d'aquest any del Taller de Física de Partícules organitzades per l'Institut de Ciències del Cosmos  de la Universitat de Barcelona, on van assistir 186 estudiants de tot Catalunya. Els participants van abandonar els seus centres per un dia per submergir-se en el fascinant camp de la física de partícules.
El Taller de Física de Partícules de l'ICCUB participa a la Biennal de la Ciència

El Taller de Física de Partícules participa aquest any en la 1a Biennal Ciutat i Ciència que es realitzarà a Barcelona del 7 a l’11 de febrer. La Biennal organitza durant cinc dies 70 activitats de divulgació gratuïtes repartides en els 10 districtes de la ciutat i té com objectiu facilitar la difusió del coneixement científic que es genera a Barcelona i estrènyer el seu vincle amb la ciutadania.

Obert el concurs "Beamline for schools" del CERN

Gràcies a cinc edicions prèvies amb èxit, el concurs Beamline for Schools (BL4S) que ofereix als estudiants de batxillerat l'oportunitat de realitzar un experiment real en un laboratori d'investigació real s'ha convertit en un concurs científic molt popular que fins ara ha motivat a gairebé 10,000 estudiants a aprendre sobre física de partícules.

Notícies Externes

Materials Relacionats

El Taller de Fisica de Particules - Universitat de Barcelona

Reportatge sobre el Taller de Física de Partícules, un taller destinat a estudiants de batxillerat que el Grup de Divulgació de Física de Partícules de la UB organitza anualment a la Facultat de Fí

Reportatges/Documentals
Institut de Ciències del Cosmos (ICCUB)
La Física de Partícules
Diapositives
Presentació: La Física de Partícules
Presentació a càrrec del Professor Lluís Garrido, membre de l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona en el Taller de Física de Partícules de l'edició 2022.
Lluís Garrido, ICCUB