Diapositives

Formats descàrrega
Versió
2022

Presentació a càrrec del Professor Lluís Garrido, Prof. Lluís Garridomembre de l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona en el Taller de Física de Partícules de l'edició 2022. En aquesta xerrada es descriu què és la Física de Partícules i el seu objectiu.

El Prof. Garrido mostra els experiments més importants duts a terme al CERN avui en dia en Física de Partícules, el laboratori de partícules més gran del món. Allà, hi podem trobar el detector LHC, Large Hadron Collider, l'accelerador de partícules més gran i potent del món. En aquest detector s'està duent a terme diversos experiments, ATLAS, CMS, ALICE i LHCb, depenent de la posició dels detectors de partícules.

Què aprendrem de la Física de Partícules?

1. La diferència entre la física de partícules i l'astrofísica: la física de partícules mira la matèria a petites distàncies complementant l'astrofísica que mira la matèria a grans distàncies.

2. L'objectiu de la física de partícules: estudiar les estructures fonamentals de la matèria.

3. Quines són les partícules bàsiques? Els electrons, els quarks i la partícula de llum, el fotó (i algunes més).

i molt més!

LHCb experiment
Científics ens acosten un pas més a entendre la naturalesa de la matèria i l’antimatèria
La Col·laboració Internacional LHCb ha publicat recentment uns resultats que ens poden fer avançar un pas més cap a entendre la diferent naturalesa entre matèria i antimatèria a un nivell fonamental, resolent una de les grans incògnites cosmològiques de l’actualitat: Per què l’Univers està fet de matèria?

Imatges
Taller de Física de Partícules 2022

Galeria de fotografies de l'edició de 2022 del Taller de Física de Partícules

Cursos i classes