Notícies anteriors a la data...
Notícies Externes

DESI obre els seus 5.000 ulls per capturar els colors del cosmos

La nit del 22 al 23 d’octubre del 2019, un nou instrument instal·lat en un telescopi a Arizona va fer la seva primera observació de llum en apuntar els seus 5.000 ulls de fibra òptica cap al cosmos. El dispositiu, que observarà una xifra rècord de galàxies i quàsars, va posar així a prova la seva visió única de l’Univers.

Els astrofísics suggereixen la possibilitat d'un crac en el model cosmològic estàndard

El model cosmològic estàndard trontolla, segons els astrofísics. Com que la precisió dels resultats observacionals de l’Univers primigeni i tardà ha augmentat, els experts pensen que caldria una nova física per adaptar-se a aquestes noves dades. Aquesta és la conclusió principal d’un estudi publicat a Nature Astronomy que signen investigadors de la Universitat de Barcelona, la Universitat de Califòrnia (Estats Units) i la Universitat Johns Hopkins (Maryland, Estats Units).

"Supremacía cuántica" del futuro

Agenda Pública, El País

Enllaç amb l'article a Agenda Pública

Raúl Jiménez Tellado, professor ICREA a l'Institut de Ciències del Cosmos i Luis Moreno Fernández, professor d'investigació a l'Instituto de Políticas y Bienes Públicos (CSIC) comenten en aquest article de "Agenda Pública" de "El País" la notícia sobre l'assoliment de la supremacia quàntica per part de google i n'analitzen les possibles implicacions.

Notícies Externes

L'ICCUB participa en la 13a Festa de la Ciencia de Barcelona

L'Institut de Ciències del Cosmos, ICCUB (IEEC-UB) participa a la 13a edició del Festival de la Ciència de Barcelona, que tindrà lloc a Moll de la Fusta, els dies 26 i 27 d'octubre de 2019. L'esdeveniment consta de 190 activitats sobre ciència, tecnologia, coneixement i cultura, distribuïts en 26 espais, amb l'objectiu d'apropar la recerca realitzada a Barcelona i la seva àrea d'influència als ciutadans.