Conferències: “Refredant fins al món Quàntic” a càrrec de Bruno Julià

Bruno Julià, ICCUB
Correu de contacte
divulgacio@icc.ub.edu

L’investigador de l’Institut de Ciències del Cosmos Bruno Julià impartirà una xerrada sobre el fred quàntic el proper dilluns 26 de juliol a l’associació d’entusiastes de la física Sopa de Partículas amb seu al Centre Cívic Guinardó.

Com explica el Bruno, «Farem un recorregut sobre la història del fred i de la nostra capacitat per refredar objectes i materials. Aquest serà el fil conductor per arribar fins a temperatures properes al zero absolut. Aquí començarà a jugar un paper fonamental la mecànica quàntica, donant lloc a nous estats de la matèria com ara el condensat de Bosé-Einstein i a propietats desconegudes al món clàssic, com la súper conductivitat i la superfluïdesa.». Si tens curiositat per les misterioses propietats de la matèria ultrafreda, no et pots perdre aquesta activitat!

Més informació i reserves a: https://www.meetup.com/es-ES/Sopa-de-particulas/

Sobre l’autor

En Bruno Julià és professor del Departament de Física Quàntica i Astrofísica de la UB i investigador de l’Institut de Ciències del Cosmos. Darrerament, el seu treball en física teòrica s’ha centrat en estudiar la física d’àtoms ultrafreds i els fenòmens quàntics que es produeixen en àtoms a molt baixa temperatura.

Quantum Computer

L’investigador de l’ICCUB Sofyan Iblisdir a Sopa de Partículas amb la xerrada “Computació quàntica: una breu introducció”

L’investigador Sofyan Iblisdir del grup de tecnologies quàntiques de l’Institut de Ciències del Cosmos oferirà la xerrada «Computación cuántica: una breve introducción» el proper dimecres 10 de novembre al grup d’aficionats de la física quàntica Sopa de Partículas.
    Sofyan Iblisdir, ICCUB
    Conferències

Àudios

Secció J.I. Latorre amb D. Mateos: El quark-gluon plasma.

L'investigador David Mateos ha estat convidat a la secció de física de José Ignacio Latorre, Secció, del programa "Aquí, amb Josep Cuní" de La SER Catalunya.

SER Catalunya
    Àudios

Secció J.I. Latorre amb B. Julià "El fred absolut"

Entrevista/Debat