Una nova mirada a l'univers amb les ones gravitacionals

Localització de les diferents deteccions d'ones gravitacionals al cel. Les deteccions triples estan etiquetades com HLV, de les inicials dels tres interferòmetres (LIGO-Hanford, LIGO-Livingston i Virgo) que van observar els senyals.
UIB / LIGO / Virgo
Helena Ubach Raya, ICCUB
Astroalella
divulgacio@icc.ub.edu

L'any 2015, una nova finestra es va obrir per a observar l'univers: la primera senyal d'ones gravitacionals va ser detectada a la Terra. Què són les ones gravitacionals?
Què implica la seva detecció en el nostre coneixement de l'univers? En aquesta xerrada veurem què sabem fins ara i què ens depara el futur d'aquesta nova astronomia.

Una nova mirada

Sobre l'autora

L'Helena Ubach Raya ha estudiat Física a la Universitat de Barcelona, s'ha especialitzat en el Màster d'Astrofísica, Física de Partícules i Cosmologia i actualment està escrivint la tesi doctoral sobre els efectes de lent gravitatòria en ones gravitacionals. Treballa en el grup d'Astrofísica d'Ones Gravitacionals de l'Institut de Ciències del Cosmos de la UB i és membre de la col·laboració LIGO-Virgo-KAGRA.