Conferències: Roberto Emparan a l'Ateneu de Maó amb la xerrada "De los Agujeros Negros a la Teoría del Todo. Tras los pasos de Einstein y Hawking"

Investigador de l'ICCUB Roberto Emparan
Roberto Emparan, ICREA-ICCUB
Correu de contacte
divulgacio@icc.ub.edu

L'investigador de l'Institut de Ciències del Cosmos i investigador ICREA, Roberto Emparan, oferirà la xerrada "De los Agujeros Negros a la Teoría del Todo. Tras los pasos de Einstein y Hawking" avui, divendres 29 d'octubre a l'Ateneu de Maó

XERRADA: «DE LOS AGUJEROS NEGROS A LA TEORÍA DEL TODO. TRAS LOS PASOS DE EINSTEIN Y HAWKING»

En aquesta xerrada parlarem dels fenòmens més misteriosos de la gravetat, els forats negres i les ones gravitacionals. Els investigarem tant des de la perspectiva clàssica, seguint el llegat d'Einstein i la seva teoria de la Relativitat General, com des de la perspectiva Quàntica, amb les aportacions d'Stephen Hawking.

Quan? Divendres 29 d'octubre a les 20h

On? Sala d'actes de l'Ateneu de Maó

Streaming Podeu seguir la xerrada pel canal de YouTube de l'Ateneu de Maó

Sobre l'autor

El Roberto Emparan és investigador ICREA a l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona, és un dels nostres físics més reconeguts internacionalment en el camp de la gravetat, els forats negres i les teories de supercordes. La seva recerca se centra en l’estudi de la gravetat, l’estructura de l’espai-temps, i els forats negres, tant en els aspectes clàssics com quàntics. Ha publicat prop de 100 articles d’investigació i impartit més de 150 xerrades i conferències convidades sobre forats negres, teoria de cordes i cosmologia.

Quantum Computer

L’investigador de l’ICCUB Sofyan Iblisdir a Sopa de Partículas amb la xerrada “Computació quàntica: una breu introducció”

L’investigador Sofyan Iblisdir del grup de tecnologies quàntiques de l’Institut de Ciències del Cosmos oferirà la xerrada «Computación cuántica: una breve introducción» el proper dimecres 10 de novembre al grup d’aficionats de la física quàntica Sopa de Partículas.
    Sofyan Iblisdir, ICCUB
    Conferències

Àudios

De la teoria de la relativitat

En motiu de l'anniversari de la publicació de l'article d'Einstein on enunciava la Teoria de la Relativitat el 2 de desembre de 2015.

3a hora del programa, minut 3

Roberto Emparan, ICREA-ICCUB