Aplicacions

Eclipsi 2.0, Càlcul d'eclipsis i trànsits planetaris.

Eclipsi 2.0
Massana designs
Tipus
Android
Desenvolupador
E.Masana
Versió
4.2.1

Eclipsi 2.0 és la nova versió de l'aplicació Eclipsi per el càlcul d'eclipsis i trànsits que va sortir el desembre de 2012, millorada amb un munt de característiques noves.

Aquesta aplicació calcula i simula esdeveniments astronòmics. Una eina per a amants de l'astronomia que permet conèixer d'una manera senzilla les circumstàncies generals i locals dels eclipsis solars i lunars i els trànsits planetaris.

Tant la nova versió com l'anterior han estat dissenyades i elaborades per Eduard Masana, investigador de l'Institut de Ciències del Cosmos, ICCUB (IEEC-UB) i membre del Departament de Física Quàntica i Astrofísica de la Universitat de Barcelona.

Característiques de l'aplicació

• Accessibilitat a les dades de tots els eclipsis de sol i lluna i dels trànsits planetaris compresos entre els anys 1900 i 2100.
  • Càlcul de les circumstàncies generals del fenomen, incloent mapes de visibilitat arreu del món.
  • Càlcul de les circumstàncies locals del fenomen per a una localitat qualsevol (hora d'inici, final, durada, alçada del Sol o la Lluna sobre l'horitzó,...).
  • Simulació de com veurem el fenomen des del nostre lloc d'observació.
  • Possibilitat de selecció del lloc d’observació a partir de la base de dades incorporada o fent servir el GPS del dispositiu.

Descàrrega

Per a descarregar l'aplicació clicar aquí

Instruccions

L'aplicació és molt fàcil d'utilitzar. Aquí tens una guia ràpida de com fer-ho.

Pantalles d'exemple

app-scr-shot-1app-scr-shot-2app-scr-shot-3app-scr-shot-4app-scr-shot-5app-scr-shot-6app-scr-shot-7app-scr-shot-8app-scr-shot-9

Arxius complementaris