Notícies Externes

Arts at CERN obre una nova convocatòria del programa Collide per al diàleg entre arts i ciència

Collide Residency Award
Arts at CERN

El programa Arts at CERN va obrir el passat 7 d’octubre la convocatòria per a participar en el projecte Collide de diàleg entre arts i ciència en col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona.

En aquesta convocatòria, artistes d’arreu del món estan convidats a presentar propostes per al desenvolupament d’un projecte artístic durant una residència de dos mesos al CERN, on treballaran colze a colze amb investigadors/es, enginyers/es, experts/es de tecnologies informàtiques i personal dels laboratoris.

El guanyador/a de la convocatòria, que pot ser un artista individual o un col·lectiu artístic, podrà gaudir d’un premi consistent en una residència de dos mesos al CERN, Ginebra seguida d’un mes de residència a Barcelona, al centre Hangar de producció i recerca d’arts visuals, on estendran la seva recerca i podran col·laborar amb laboratoris científics de la ciutat.

Arts at CERN vol fomentar les interaccions entre artistes i científics connectats amb el laboratori a través de programes de residència, comissions artístiques i exposicions. El programa residencial Collide va ser creat el 2012 per a enfortir el teixit associatiu entre les Organitzacions Internacionals i crear nous vincles entre l’art i la ciència fonamental arreu del món.

Després de l’èxit obtingut en l’edició de l’any passat, els sol·licitants d’aquesta nova edició podran descobrir tots els detalls del projecte Collide at Collide Info Day el proper 4 de novembre. Aquí tindran l’oportunitat de conversar amb l’equip científic del projecte i amb les guanyadores d’edicions passades.

A l’Institut de Ciències del Cosmos de la UB vam rebre les guanyadores del Collide 2020, Black Quantum Futurism, el passat 30 de setembre en una reunió on ens van explicar el seu projecte artístic.

Reunió de les guanyadores del Collide 2020, Black Quantum Futurism, amb diversos membres de
l’Institut de Ciències del Cosmos de la UB.

El registre en línia al projecte Collide estarà obert des del 7 d’octubre fins al 22 de novembre de 2021. Un jurat d’experts culturals i científics avaluarà les propostes i seleccionarà el candidat/a que iniciarà la seva residència al 2022.

Material Gràfic
LHC: El Gran Col·lisionador d'Hadrons

Explica breument en què consisteix l'LHC, l'accelerador de partícules del CERN. Document pdf pensat per ser imprès en A3 per les dues cares, i doblegat per la meitat.

Fulletons/Desplegables
CERN