Notícies Externes

El portaveu de l'LHCb parla a "El País" sobre els objectius de l'experiment

Giovanni Passaleva, portaveu de l'LHCb
IFIC

Giovanni Passaleva, el portaveu de l'experiment de l'experiment Large Hadron Collider beauty (LHCb), va parlar amb la revista El País sobre la rellevància, les últimes troballes i els objectius d'aquesta investigació prometedora.

L'experiment LHCb és un dels quatre experiments principals que alberga l'accelerador més gran del món, el Large Hadron Collider (LHC). Aquest experiment s'especialitza en l'estudi dels efectes indirectes de les col·lisions (col·lisions de feixos de partícules que viatgen a gairebé la velocitat de la llum), i específicament, partícules que contenen quarks b (beauty) o quarks c (charm).

La col·laboració que treballa en aquest experiment està formada per 1.200 científics de 72 instituts de recerca de tot el món, un d'ells és l'Institut de Ciències del Cosmos.

Enllaç amb la notícia

El recorregut de les partícules

Descripció del recorregut que realitzen els protons al CERN, des de la bombona d'hidrogen de la qual s'obtenen, fins al Gran Accelerador d'Hadrons (LHC), passant per diversos acceleradors intermitj

Reportatges/Documentals
Chris Mann
CERN/ICCUB
Maquetes
Maqueta de l'LHCb

Maqueta de l'LHCb realitzada pel taller Grau Alcázar, sota la supervisió del grup.

Maquetes fixes