Notícies Externes: El portaveu de l'LHCb parla a "El País" sobre els objectius de l'experiment

Giovanni Passaleva, portaveu de l'LHCb
IFIC

Giovanni Passaleva, el portaveu de l'experiment de l'experiment Large Hadron Collider beauty (LHCb), va parlar amb la revista El País sobre la rellevància, les últimes troballes i els objectius d'aquesta investigació prometedora.

L'experiment LHCb és un dels quatre experiments principals que alberga l'accelerador més gran del món, el Large Hadron Collider (LHC). Aquest experiment s'especialitza en l'estudi dels efectes indirectes de les col·lisions (col·lisions de feixos de partícules que viatgen a gairebé la velocitat de la llum), i específicament, partícules que contenen quarks b (beauty) o quarks c (charm).

La col·laboració que treballa en aquest experiment està formada per 1.200 científics de 72 instituts de recerca de tot el món, un d'ells és l'Institut de Ciències del Cosmos.

Enllaç amb la notícia

Neutrinos: viendo lo invisible

Els neutrins són les partícules elementals més esquives de la natura: cada segon ens travessa bilions de neutrins, tot i que en tota la nostra vida només un d'ells interactuarà amb el nostre cos.

Ivan Esteban, ICCUB
Conferències

Neutrins: veient l'invisible

Ivan Esteban, ICCUB
Michael Collins, Pça Sagrada Familia, 4, 08013
Conferències

El Taller de Física de Partícules de l'ICCUB participa a la Biennal de la Ciència

El Taller de Física de Partícules participa aquest any en la 1a Biennal Ciutat i Ciència que es realitzarà a Barcelona del 7 a l’11 de febrer. La Biennal organitza durant cinc dies 70 activitats de divulgació gratuïtes repartides en els 10 districtes de la ciutat i té com objectiu facilitar la difusió del coneixement científic que es genera a Barcelona i estrènyer el seu vincle amb la ciutadania.

Obert el concurs "Beamline for schools" del CERN

Gràcies a cinc edicions prèvies amb èxit, el concurs Beamline for Schools (BL4S) que ofereix als estudiants de batxillerat l'oportunitat de realitzar un experiment real en un laboratori d'investigació real s'ha convertit en un concurs científic molt popular que fins ara ha motivat a gairebé 10,000 estudiants a aprendre sobre física de partícules.

Notícies Externes

El recorregut de les partícules

Descripció del recorregut que realitzen els protons al CERN, des de la bombona d'hidrogen de la qual s'obtenen, fins al Gran Accelerador d'Hadrons (LHC), passant per diversos acceleradors intermitj

Reportatges/Documentals
Chris Mann
CERN/ICCUB
Maquetes

Maqueta de l'LHCb

Maqueta de l'LHCb realitzada pel taller Grau Alcázar, sota la supervisió del grup.

Maquetes fixes