Xerrada de Toni Bertólez a l’INSPiracy 2022

Correu de contacte
divulgacio@icc.ub.edu
Secundària

El doctorand de l’ICCUB i divulgador científic Toni Bertólez participarà a l’INSpiracy 2022 amb una xerrada sobre matèria fosca, camp sobre el que investiga estudiant els neutrins com a possibles candidats a solucionar aquest misteri de la física.

BCNspiracy és un esdeveniment de divulgació científica que neix amb la vocació de ser la trobada de referència de Barcelona en aquest camp.

La primera edició de BCNspiracy va tenir lloc al setembre de 2017, amb la missió de transmetre la necessitat i la utilitat de la ciència a tota la ciutadania.

XERRADA: «COM VEURE ALLÒ QUE ENS ÉS INVISIBLE? DETECTEM LA MATÈRIA FOSCA»

Estem acostumats a utilitzar els nostres ulls per a explorar la natura. Fins i tot els àtoms i les molècules més petites les podem estudiar als laboratoris gràcies a la llum. Però vol dir això que tot el que existeix ha de poder ser visible? Des de fa mig segle, l’Univers sembla que ens diu que no: que hi ha algun tipus de matèria que no podem veure de cap manera, però que governa com funcionen les galàxies i l’Univers. Avui aprendrem què és la matèria fosca.

A càrrec de Toni Bertólez (ICCUB, @delbuitaltot, @neurofregides)

Quan? Divendres 18 de novembre a les 9:15AM

On? CosmoCaixa

Orientat a estudiants d’Institut

Toni Bertólez, ICCUB
Els Lego de la matèria. Més enllà dels protons, neutrons i electrons
De què està fet tot el que coneixem? Més enllà dels àtoms, protons, neutrons i electrons, la matèria pot ser moltes altres coses. L'objectiu de la física de partícules és entendre quines són les peces de la natura més fonamentals i com es relacionen entre elles per formar el món que coneixem.

Toni Bertólez a La Primera Pedra de RAC1

Com tots i totes sabem, Isaac Newton va ser el descobridor de la gravetat tal i com la coneixem avui en dia. Però, què vol dir exactament “descobrir la gravetat”?

Divulgació científica