Xerrada "Entenent el gran col·lisionador d'hadrons: què, per què i com?" del congrés QNP2024

Freya Blekman, DESI i Universitat d'Hamburg
Correu de contacte
divulgacio@icc.ub.edu

"Entenent el gran col·lisionador d'hadrons: què, per què i com?"

Alguna vegada t'has preguntat per què es va construir el Gran Col·lisionador d'Hadrons de 27 quilòmetres i què en fan els científics? Aleshores aquesta és la xerrada per a tu! El gran col·lisionador hadrònic és la navalla suïssa dels experiments i investiga qualsevol cosa, des de noves partícules i forces fins al naixement de l'univers. Com a un dels físics que treballa amb els enormes detectors que registren les col·lisions del Gran Col·lisionador d'Hadrons, no només us convènceré que la física de partícules és necessària i interessant per a tothom, sinó també sobre els aspectes divertits i socials d'aquest esforç humà excepcional per entendre els components de la matèria.

• A càrrec de la Dra. Freya Blekman (DESY, Universitat d'Hamburg)
  • Quan? Dimecres 10 de juliol a les 18:30h
  • On? Auditori de la Pedrera - Casa Milà (Passeig de Gràcia, 92, 08008 Barcelona)
  • Idioma: Anglès
  • Oberta a tots els públics i entrada gratuïta!