Àudios

Secció J.I. Latorre amb B. Julià "El fred absolut"

Tipus
Entrevista/Debat
Entrevista a
Bruno Julià, ICCUB
José Ignacio Latorre, ICCUB

Quina és la mínima temperatura que es pot arribar? Aquesta és la pregunta que ens hem fet avui i junt amb Bruno Julià, Professor auxiliar de Física Quàntica i Astrofísica de Facultat de Física de la Universitat de Barcelona i autor del llibre 'El frío absoluto' hem resolt aquest dubte i ens ha dit que "el fred et permet arribar als confins de la ciència" i que gràcies al fred "arribes on comença a funcionar la quàntica, fas un recorregut de què ha fet la física en els últims 200 anys".

José Ignacio Latorre, Catedràtic de Física Teòrica del departament de Física Quàntica, ha explicat que "els humans estem aconseguint temperatures increïbles que s'apropen al 0 absolut". També ha sentenciat: "l'evolució natural de l'univers ens porta a la mort tèrmica".

Finalment, Julià ha comentat que "les molècules en l'aire es mouen a 200 metres per segon, i has d'aconseguir que no es moguin, per aconseguir el fred".

Saved by the paradox App
Aplicacions
Saved by the Paradox

En aquest joc l’usuari controla una porta que s

Android
Varis
Àudios
Secció J.I. Latorre amb D. Mateos: El quark-gluon plasma.

L'investigador David Mateos ha estat convidat a la secció de física de José Ignacio Latorre, Secció, del programa "Aquí, amb Josep Cuní" de La SER Catalunya.

Varis
SER Catalunya