Notícies Externes

“Ocells comuns de talent especial: El món de l’ànec Narcissus” , una lectura imprescindible!

Common Birds of Uncommon Talent: The World of Narcissus the Duck
Edward I. Lundrem

Les científiques Jayashree Balakrishna (HSSU) i Ruxandra Bondarescu (ICCUB) han escrit el llibre pedagògic ideal del que podran gaudir famílies i infants, juntament amb l’Edward I. Lundrem, d’onze anys. Les il·lustracions realitzades pel petit Edward encara fan el llibre més entranyable. Aquesta obra combina ciència i poesia per a obrir els nostres ulls a l’increïble món dels ocells comuns. En una intersecció entre l’hemisferi esquerre del cervell i el dret, els dibuixos i els versos breus agraden tant a grans com als més menuts. Els ocells parlen en versos divertits i humorístics, alhora que transmeten coneixements científics reals. L’ànec Narcissus ens explicarà detalls curiosos sobre les seves extraordinàries adaptacions oculars. La Penelope, una pardal pensativa, està preocupada per la disminució en el nombre de pardals a les ciutats arreu del món. El Cawlin, un corb carismàtic, té una fracció cervell-cos comparable a la d’un Ximpanzé. L’Athena, la mussol, ens explica com les seves orelles asimètriques l’ajuden a localitzar les seves preses. La Melody, una cucut de l’Índia, escull amb compte una bona madrastra per al seu bebè i després l’alimenta d’amagat.

Aquesta història introdueix als lectors i lectores a la conservació de l’entorn a través d’ocells que poden ser fàcilment observats a cada ciutat. La biodiversitat és un bon indicador de la salut mediambiental. La desaparició d’ocells comuns, per tant, hauria d’aixecar totes les alarmes. El nombre decreixent de pardals de ciutat arreu del món és especialment preocupant. Mostra que les ciutats s’estan convertint en entorns cada vegada menys saludables. Juntes podrem entendre el món i aprendre a identificar els ocells comuns com a aliats valuosos en la lluita per la supervivència. Aquest llibre està recolzat per la Dra. Carrie Branch del Laboratori d’Ornitologia de la Universitat de Cornell.

Si us ha captivat la història, aquí podreu trobar el llibre en versió Kindle i en versió paper (només disponible en llengua anglesa).

Sobre les autores

La Dra. Ruxandra Bondarescu és una investigadora postdoctoral María de Maeztu a l’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona. La prof. Jayashree Balakrishna és professora al department de Matemàtiques i Ciències Aplicades a la Universitat Harris Stowe a Sant Louis, Estats Units. L’Edward I. Lundgren és un apassionat avistador d’ocells i un autor i il·lustrador ja veterà. Els seus llibres inclouen "Made in Fire: You, Me and the Universe" i "A Child´s First Book on Gravitational Waves: You, Me and the Dancing Black Holes".