Notícies Externes

Toni Bertólez guanya el Premi Victoriano Pineda al millor monòleg de doctorand

L'investigador predoctoral de l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB), Toni Bertólez,  ha guanyat el premi Premi Victoriano Pineda al millor monòleg sobre la seva tesi doctoral dins la I Jornada de Recerca i Divulgació de Doctorat de la Universitat de Barcelona.

Aquesta primera edició va comptar amb la participació de 400 doctorands de la UB, 60 dels quals van apuntar-se al concurs de monòlegs i més de 140 van presentar pòsters per explicar les seves tesis doctorals. El relat de la jornada està recollit en la notícia de la UB.

Toni Bertólez comenta el moment tan especial que va ser per ell rebre el Premi Victoriano Pineda al millor monòleg, en record del doctorand de la UB víctima de l’accident de Súria el març passat.

El títol del monòleg és Mirant més enllà del nucli fosc de les supernoves i el de la seva tesi doctoral, Massive neutrinos as a window to new physics in particle physics, astrophysics and cosmology.

«Em vaig presentar a les jornades de recerca i divulgació perquè coneixia els organitzadors i era conscient de la feinada que estaven fent, i volia participar-hi i donar-hi suport. Trobo també que era una molt bona oportunitat per conèixer altres doctorands com jo, compartir la nostra recerca i inquietuds, i així va ser», afirma Bertólez.

L’experiència va començar amb una primera presentació en una aula de la Facultat, envoltat d'alguns altres doctorands, així que va ser bastant menys intimidant. «Ara bé, l'exposició final va ser al Paranimf de la Central, i això sí que espanta! És una sala enorme i, per tant, és bastant normal que et faci sentir petit. De tota manera, m'agrada parlar en públic, i m'ho vaig prendre com una oportunitat molt maca i bastant única de parlar en un espai com aquell»

Toni Bertólez, ICCUB
Els Lego de la matèria. Més enllà dels protons, neutrons i electrons
De què està fet tot el que coneixem? Més enllà dels àtoms, protons, neutrons i electrons, la matèria pot ser moltes altres coses. L'objectiu de la física de partícules és entendre quines són les peces de la natura més fonamentals i com es relacionen entre elles per formar el món que coneixem.
Jornades del Cosmos al Centre Cívic Guinardó
Jornades del Cosmos

El cap de setmana de l'1 i 2 d'abril, s'organitzen les Jornades del Cosmos al Centre Cívic Guinardó (Barcelona), dos dies de divulgació en català sobre les ciències de l'espai.

Entrevista a

Àudios
Toni Bertólez a La Primera Pedra de RAC1

Com tots i totes sabem, Isaac Newton va ser el descobridor de la gravetat tal i com la coneixem avui en dia. Però, què vol dir exactament “descobrir la gravetat”?

Divulgació científica