Divendres de Ciència "La curvatura de l'espai predita per Einstein"

Carme Jordi, ICCUB [IEEC-UB]
divulgacio@icc.ub.edu

La teoria de la Relativitat General publicada per Albert Einstein el 1915 proporciona una descripció unificada de la gravetat com una propietat de l’espai i el temps, o dit d’una altra manera, en les 4 dimensions de l’espai-temps. Com a conseqüència d'aquesta curvatura, la llum no es propaga en línia recta i apareixen efectes com les lents gravitatòries. En aquesta xerrada explicarem les prediccions de la Relativitat General en les observacions astronòmiques i les evidències observacionals que corroboren les prediccions.

Carme Jordi, catedràtica d'astronomia de la Universitat de Barcelona. Doctora en ciències físiques per la Universitat de Barcelona i catedràtica d'Astronomia de la mateixa universitat. Membre de l'Institut de Ciències del Cosmos, de l'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya i de l'Institut d'Estudis Catalans. Ha centrat la seva recerca en l'estudi de les estrelles i la nostra Galàxia, principalment amb la missió espacial Gaia de l'Agència Espacial Europea, de la qual és científica assessora.

web: https://carme-jordi.fqa.ub.edu/