Conferències: Fronteres de la ciència: l’univers ocult i els exoplanetes

Licia Verde, ICREA-ICCUB
Ignasi Ribas, IEEC
Lluís Reales
Correu de contacte
info@fundaciorecerca.cat

Conversa científica en el marc de la inauguració de la 24a Setmana de la Ciència al Parlament de Catalunya. La conversa serà entre Licia Verde, professora d’investigació ICREA a l’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB) i Premi Nacional de Recerca 2018; i Ignasi Ribas, director de l’Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) i investigador de l’Institut de Ciències de l’Espai (ICE-CSIC). Lluís Reales, periodista científic i professor associat de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), moderarà l’acte.

La 24a Setmana de la Ciència a Catalunya (SC’19)

Organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement (Secretaria d’Universitats i Recerca) i la col·laboració de “la Caixa”, Amgen i la Fundació Banc Sabadell, se celebrarà del 8 al 17 de novembre.

Acte inaugural

L’SC’19 s’inaugurarà al Parlament de Catalunya divendres 8 de novembre, a les 10.00 hores, amb les intervencions del M. H. Sr. Roger Torrent, president del Parlament de Catalunya; el Sr. Joan Gómez Pallarès, director general de Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya; i el Sr. Jordi Portabella, director general de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi).

Si hi voleu assistir, heu d’emplenar el formulari d’inscripció a l’enllaç següent INSCRIPCIONS.

Notícia al web de la FCRi

DESI obre els seus 5.000 ulls per capturar els colors del cosmos

La nit del 22 al 23 d’octubre del 2019, un nou instrument instal·lat en un telescopi a Arizona va fer la seva primera observació de llum en apuntar els seus 5.000 ulls de fibra òptica cap al cosmos. El dispositiu, que observarà una xifra rècord de galàxies i quàsars, va posar així a prova la seva visió única de l’Univers.

Entrevista amb Licia Verde

Licia Verde, ICREA-ICCUB