Conferències: Stephen hawking, de los agujeros negros a la teoría del todo

Roberto Emparan, ICREA-ICCUB

La xerrada tractarà de com Stephen Hawking era un dels científics més extraordinaris però també com era un ésser humà dels més excepcionals que ha vist el nostre planeta, juntament amb Albert Einstein i alguns altres. Repassarem les seves aportacions sobre el Big Bang, la distorsió de la geometria de l'espai que produeix la gravetat, la teoria dels forats negres i el seu vincle amb la física quàntica.

Roberto Emparán és doctor en ciències físiques per la Universitat del País Basc; ha treballat com a investigador a la Universitat de Califòrnia a Santa Barbara, a la Universitat de Durham al Regne Unit, i al CERN (Centre Europeu de Recerca Nuclear) a Ginebra. Des del 2003 és professor d'investigació d'ICREA (Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats), vinculat al Departament de Física Quàntica i Astrofísica de la Universitat de Barcelona i a l'Institut de Ciències del Cosmos de la UB. Ha publicat més de cent articles d'investigació i impartit més de cent cinquanta conferències científiques sobre l'Univers, forats negres, teoria de cordes i cosmologia. El 2016 el seu treball sobre forats negres va ser guardonat per l'European Research Council.

Àudios

De la teoria de la relativitat

En motiu de l'anniversari de la publicació de l'article d'Einstein on enunciava la Teoria de la Relativitat el 2 de desembre de 2015.

3a hora del programa, minut 3

De boca a orella, Ràdio4
    Àudios

¿Qué hay dentro de un agujero negro?

Entrevista amb el físic Roberto Emparan on explica què són els forats negres i com la ciència intenta definir la seva naturalesa.

Roberto Emparan, ICREA-ICCUB
    La mecánica del caracol, eitb.eus