Taula rodona "Dones en la ciència"

Francesca Figueras, ICCUB [IEEC-UB]
Esther, Pascual, UB
Sònia Estradé, UB
Caterina Biscari, ALBA
M. A. Serrano, ICREA-UB

Per assolir la igualtat total, encara hi ha reptes amb els que el món acadèmic ha de lluitar. Vine a la taula rodona per saber què és el sostre de vidre o l'efecte Matilda, i uneix-te al debat sobre com aquests afecten al treball de les dones en la ciència i com es podrien afrontar.

Membres taula rodona

Cinc investigadores de cinc camps de la física diferents són els participants que ens parlaran sobre la seva experiència professional, des d'una perspectiva de gènere:

- Sonia Estrade, moderadora (Professora d'Enginyeria Electrònica i Biomedicina de la UB, Dept. Física Aplicada UB)

- Caterina Biscari (Directora de Sincrotró ALBA)

- Esther Pascual (Vicedegana de la Facultat de Física UB, Dept. Física Aplicada UB, ICCUB)

- Cesca Figueras ( Presidenta SEA (Societat Espanyola d'Astronomia), Professora d'Astrofísica a la UB, Dept. Física Quàntica i Astrofísica, ICCUB)

- Maria Àngels Serrano (Investigadora ICREA al Dept. Física de matèria condensada UB, UBICS)

Podeu escriure preguntes a debatre al final de la taula rodona, en aquest document

Més activitats ICCUB 11F

Podeu trobar altres activitats organitzades per l'ICCUB en motiu de l'11 de febrer aquí

Henrietta Leavitt i l'expansió de l'Univers

Actualment sabem que l'Univers s'està expandint des que es va originar en el Gran Esclat (el que en anglès s'anomena "Big Bang") ara fa tretze mil vuit-cents milions d'anys.

Article
Jordi Miralda, ICREA-ICCUB
Divulcat.cat
Sonia Fernández-Vidal, Alba Cervera i Irene Estévez a Versió RAC1
Les dones i la ciència -A. Cervera

La investigadora de l'Institut de Ciències del Cosmos Alba Cervera participa al programa de ràdio Versió RAC1 parlant de les dones en la ciència amb dues dones científiques més.

Entrevista/Debat
Alba Cervera, ICCUB