Tallers i Fires

A. Alonso, ICCUB
Ricardo Graciani, ICCUB

RESUM:

Els dies 15, 17 i 18 de març  es celebrarà a l'Espai Ciència del Saló de l'Ensenyament una edició especial del taller de Física de Partícules. Aquesta edició és una bona oportunitat per a aquells alumnes que no han pogut assistir a la Masterclass Física de Partícules de la Facultat de Física.
L'activitat del taller consisteix a dur a terme un exercici dissenyat per la col·laboració ATLAS (CERN). Durant l'activitat, es mostrarà un video amb alguns documentals relacionats amb el detector de Partícules Físiques, CERN i LHCb, a les quals investigadors del grup de Física de Partícules Experimentals han realitzat importants contribucions tècniques i científiques.

Horari:

- Dijous, 15/03/2018: 15:00 a.m. -19: 00 h
- Dissabte, 17/03/208: 10:00 a.m. - 20:00 h
- diumenge, 18/03/2018: 09:30 a.m. - 14:30 h

NOTAt:

Espai Ciència és una iniciativa organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), amb la col∙laboració de Fira de Barcelona.

Posat en marxa el 2009, dins del Saló de l’Ensenyament de Fira de Barcelona, té com a objectiu motivar els joves per als estudis científics i donar a conèixer la recerca i la innovació que es duu a terme a les universitats i centres de recerca de Catalunya. Des de la primera edició, han passat per aquest espai més de 180.000 joves.

L’edició del 2018 suposa el cinquè any consecutiu en què la Universitat de Barcelona participa en aquest espai, mitjançant un estand de La UB divulga organitzat per la Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+i).

El recorregut de les partícules

Descripció del recorregut que realitzen els protons al CERN, des de la bombona d'hidrogen de la qual s'obtenen, fins al Gran Accelerador d'Hadrons (LHC), passant per diversos acceleradors intermitj

Reportatges/Documentals
Chris Mann
CERN/ICCUB
Maquetes
Maqueta de l'LHCb

Maqueta de l'LHCb realitzada pel taller Grau Alcázar, sota la supervisió del grup.

Maquetes fixes