Tallers i Fires

Eduard Masana, ICCUB [IEEC-UB]
Óscar Jiménez, ICCUB
divulgacio@icc.ub.edu

L’Institut de Ciències del Cosmos participarà en la 26a Setmana de la Ciència del 12 al 21 de novembre amb diverses activitats i xerrades. A continuació trobareu el nostre programa amb totes les propostes:

XERRADA TOC-TOC: «L’ESPAI AL CINEMA: FICCIÓ I REALITAT»

Contrastem la conquesta de l’espai tal com apareix a les pel·lícules amb la realitat científica de l’exploració de l’espai.

A càrrec de? Xavi Luri (ICCUB-IEEC)

Quan? Divendres 12 de novembre a les 11h

On? Escola Tècnico Professional Xavier (Barcelona)

Enllaç a l’activitat

OBSERVACIÓ PÚBLICA DE LA LLUNA AMB PLANTADA DE TELESCOPIS A LA VERNEDA

En aquesta activitat podrem observar el nostre satèl·lit de ben a prop, identificant els seus elements de relleu més destacats (cràters, mars, etc.) en una plantada de telescopis al barri de la Verneda.

A càrrec de? Xavi Luri i Eduard Masana (ICCUB-IEEC)

Quan? Divendres 12 de novembre a les 20h

On? Plaça la Palmera, La Verneda (Barcelona)

TALLER: «CONSTEL·LACIONS EN 3D I PASSEIG VIRTUAL PER LA GALÀXIA DE LA MÀ DE GAIA»

Una de les constel·lacions més característiques del nostre firmament és Orió. En aquest taller construiràs la constel·lació d'Orió en tres dimensions tenint en compte la posició i la distància de cadascun dels estels que la formen. Després podràs fer un passeig virtual per la galàxia de la mà de Gaia, i així descobrir com es veu Orió des de diferents punts de vista.

A càrrec de? Eduard Masana (ICCUB-IEEC) i Óscar Jiménez (ICCUB)

Quan? Dilluns 15 de novembre a les 18h

On? El Mirador, Pl. del Mirador, s/n (Castellar del Vallès)

26a Setmana de la Ciència

Del 12 al 21 de novembre se celebrarà a Catalunya la 26a edició de la Setmana de la Ciència organitzada per la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació (FCRI).

La Setmana de la Ciència s’adreça a tots els públics i té com a objectius fonamentals apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania i fomentar les vocacions científiques entre els més joves.

En el marc de la Setmana de la Ciència s’organitzaran tot un munt d’activitats de disseminació de la ciència arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, activitats virtuals, exposicions, tallers científics..., una gran oferta científica diferents formats a l’abast de tothom!

Cent anys de la visita d'Einstein en l'Escola Baixeras

L'investigador Xavier Luri oferirà la xerrada "Cent anys de la visita d'Einstein" a l'alumnat de primària de l'Escola Baixeras en commemoració del centenari de la visita d'Albert Einstein a Barcelo

Xavier Luri, ICCUB [IEEC-UB]
Escola Baixeras