Tallers i Fires

Espai Ciència al Saló de l'Ensenyament
divulgacio@icc.ub.edu
Futurs estudiants universitaris

DEGUT A LA SITUACIÓ ACTUAL AMB L'EXPANSIÓ DE LA MALALTIA COVID-19, FIRA DE BARCELONA HA DECIDIT LA CANCEL·LACIÓ DEL SALÓ DE L'ENSENYAMENT. PODREU TROBAR TOTA LA INFORMACIÓ ACTUALITZADA AQUÍ, A MESURA QUE ES CONFIRMI.

El taller "Quarks: els maons de la matèria" tindrà una parada al proper Espai Ciència al Saló de l'Ensenyament 2020.

El taller és una activitat basada en un puzzle en tres dimensions dissenyat pel CERN. Està pensada per introduir a alumnes de diferents edats a les lleis que permeten combinar les peces, els quarks, per tal de formar els protons i neutrons que constitueixen els nuclis atòmics, així com altres partícules més exòtiques. Aprendrem quines són les partícules fonamentals que apareixen en el Model Estàndard, les seves propietats i quines són les regles que permeten la combinació d'aquestes partícules en d'altres més complexes. Els investigadors que hi treballen dia a dia ens explicaran com les peces dels quarks i antiquarks s'ajunten, seguint les regles de de la teoria per a formar protons, neutrons, pions, etc.

Imatges
Quarks: les peces

Peces del projecte Quarks: els maons de la matèria que introdueixen als alumnes en el món d'aquestes partícules subatòmiques.