Tallers i Fires: Simulacions de mecànica quàntica a la V Festa de la Ciència de la UB

La UB divulga
Bruno Julià, ICCUB
Ivan Morera, FQA
Artur Polls, ICCUB
Organitza
Correu de contacte
ucc@ub.edu

Les tecnologies quàntiques seran en un futur proper de gran importància tant en computació com en tècniques de criptografia i maneig d'informació. Per això en aquest taller es volen donar a conèixer alguns dels fenomens més rellevants de la mecànica quàntica, prenent com a exemple la recerca actual en laboratoris de física de gasos ultrafreds.

Els assistents podran fer simulacions amb ordinador de diversos experiments en els quals es posen de manifest les propietats quàntiques de la matèria. En particular, la simulació del moviment d'un conjunt d'àtoms ultrafreds atrapats en un pou de potencial (analogia amb el moviment d'un pèndol), la del moviment d'un solitó en un gas atòmic a temperatura 0 K o la simulació d'un pèndol de Newton quàntic.

Tot el programari d’aquest taller l’han fet en codi obert estudiants de grau de la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona.

Llibres i Manuals

El frío absoluto

Divulgació científica
Bruno Julià, ICCUB