Tallers i Fires: Simulacions de mecànica quàntica al Saló de l'Ensenyament 2020

Correu de contacte
divulgacio@icc.ub.edu
Futurs estudiants universitaris

Les simulacions de mecànica quàntica tornen a l'Espai Ciència del Saló de l'Ensenyament 2020.

Enguany, els dos tallers de ClassicalLab i QuantumLab ens ensenyaran a realitzar simulacions amb ordinadors de diversos experiments en els quals es posen de manifest les propietats quàntiques de la matèria, en particular, la simulació del moviment d'un conjunt d'àtoms ultrafreds atrapats en un pou de potencial (analogia amb el moviment d'un pèndol), la simulació del moviment d'un soliton en un gas atòmic a temperatura 0 K o la simulació d'un pèndol de Newton quàntic.

Quantum Computer

L’investigador de l’ICCUB Sofyan Iblisdir a Sopa de Partículas amb la xerrada “Computació quàntica: una breu introducció”

L’investigador Sofyan Iblisdir del grup de tecnologies quàntiques de l’Institut de Ciències del Cosmos oferirà la xerrada «Computación cuántica: una breve introducción» el proper dimecres 10 de novembre al grup d’aficionats de la física quàntica Sopa de Partículas.
    Sofyan Iblisdir, ICCUB
    Conferències

Entrevista a Alba Cervera a Órbita Laika

El món quàntic està format per àtoms, els elements fonamentals de la vida. En ell, el temps i l'espai funcionen de manera diferent al nostre món.

Entrevista/Debat
    Alba Cervera, ICCUB
    Órbita Laika
    Àudios

Secció J.I. Latorre amb D. Mateos: El quark-gluon plasma.

L'investigador David Mateos ha estat convidat a la secció de física de José Ignacio Latorre, Secció, del programa "Aquí, amb Josep Cuní" de La SER Catalunya.

SER Catalunya
    Llibres i Manuals

Catàleg de l'exposició "Quàntica"

“El primer gran pas que fa la mecànica quàntica és sorprenent. Parteix d’un fet ineludible. Al món del que és més petit, quan intentem mesurar alterem el que mesurem.

Actes de congressos
    CCCB - Direcció de Comunicació de la Diputació de Barcelona