Notícies anteriors a la data...

"Supremacía cuántica" del futuro

Agenda Pública, El País

Enllaç amb l'article a Agenda Pública

Raúl Jiménez Tellado, professor ICREA a l'Institut de Ciències del Cosmos i Luis Moreno Fernández, professor d'investigació a l'Instituto de Políticas y Bienes Públicos (CSIC) comenten en aquest article de "Agenda Pública" de "El País" la notícia sobre l'assoliment de la supremacia quàntica per part de google i n'analitzen les possibles implicacions.

Notícies Externes

L'ICCUB participa en la 13a Festa de la Ciencia de Barcelona

L'Institut de Ciències del Cosmos, ICCUB (IEEC-UB) participa a la 13a edició del Festival de la Ciència de Barcelona, que tindrà lloc a Moll de la Fusta, els dies 26 i 27 d'octubre de 2019. L'esdeveniment consta de 190 activitats sobre ciència, tecnologia, coneixement i cultura, distribuïts en 26 espais, amb l'objectiu d'apropar la recerca realitzada a Barcelona i la seva àrea d'influència als ciutadans.

"Dones i física", la nova exposició itinerant elaborada amb la col·laboració de l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona

El dimecres 18 de setembre a les 18:30 a l'Institut d'Estudis Catalans s'inaugurarà l’exposició “Dones i Física”, elaborada per la Societat Catalana de Física, filial de l’Institut d’Estudis Catalans en col·laboració amb l’Institut de Ciències del Cosmos, ICCUB, i la Facultat de Física.

«Quàntica» al CCCB

El dimarts 9 d'abril a les 19:00 s'inaugurarà l'exposició «Quàntica» al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) que es podrà visitar fins el 24 de setembre de 2019. La mostra compta amb l'assessorament científic de José Ignacio Latorre, investigador de l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB), així com amb la intervenció de diferents membres i projectes d'aquest Institut.

Estrena de la Secció de Ciència "Amb Q de Quàntic" de J. I. Latorre a SER Catalunya

J.I. Latorre, catedràtic de Física Teòrica a la UB i investigador de l'ICCUB, estrena avui la seva nova secció de ciència Amb Q de Quàntic al programa Aquí, amb Josep Cuní de SER Catalunya. En aquesta primera emissió J.I. Latorre conversa sobre computació quàntica amb A. Cervera, estudiant de doctorat investigadora a l'ICCUB i J. Cuní, presentador del programa.

Alba Cervera a ‘EL PAÍS con tu futuro’

Alba Cervera participa amb la xerrada "Tecnología para manipular la naturaleza' sobre la recerca en computació quàntica a "El País con tu futuro" un esdeveniment organitzat per El País que dóna un cop de mà  als estudiants que han d'entrar a la universitat oferint-los xerrades on gairebé mig centenar de professionals de diferents sectors els acostaran les opcions formatives i el mercat laboral.

L’Institut de Ciències del Cosmos de la UB posa en marxa el portal de divulgació ServiPartícules

L'Institut de Ciències del Cosmos de la UB estrena nou portal de divulgació 'ServiPartícules' dedicat a les àrees de Cosmologia, Gravitació, Física de Partícules, Atòmica i Nuclear. Aquest nou lloc web amplia l'antic portal de divulgació del Grup Experimental de Física de Partícules de la UB 'Descobrint la Física de Partícules amb l'LHC' (lhc.cat) i complementa el servidor d'astronomia de l'Institut de Ciències del Cosmos i el Departament de Física Quàntica i Astrofísica ' ServiAstro  ' (serviastro.ub.edu).
Dark Matter Day logo

El 31d'octubre es celebra el "dia de la matèria fosca"

El 31 d'octubre de 2018, el món celebrarà la recerca del que no es veu, o com s'anomena científicament: la matèria fosca. Estan previstos més de 110 esdeveniments globals, regionals i locals a càrrec de institucions i persones per tal de fer al públic partícip del que sabem sobre la matèria fosca i dels experiments que busquen resoldre els seus misteris.

Notícies Externes