Notícies Externes

"Supremacía cuántica" del futuro

Agenda Pública, El País

Enllaç amb l'article a Agenda Pública

Raúl Jiménez Tellado, professor ICREA a l'Institut de Ciències del Cosmos i Luis Moreno Fernández, professor d'investigació a l'Instituto de Políticas y Bienes Públicos (CSIC) comenten en aquest article de "Agenda Pública" de "El País" la notícia sobre l'assoliment de la supremacia quàntica per part de google i n'analitzen les possibles implicacions.

"Un anunci recent de Google ha passat gairebé inadvertit per als mitjans, les xarxes socials i el comú de la gent. El gegant d'internet diu haver aconseguit la supremacia quàntica, cosa que implicaria efectes socials precisament quàntics en un futur a la volta de la cantonada. La revolució que proporcionaria un ordinador d'aquestes característiques seria la de poder realitzar un nombre d'operacions tan enorme que podrien resoldre problemes que la Intel·ligència Artificial (IA) i la recerca de patrons no pot dur a terme (encara) en el moment present. Si és cert el que afirma Google, les conseqüències serien certament transcendentals, com ha assenyalat en un article recent John Preskill, el reputat físic de Caltech que va encunyar el terme de supremacia quàntica. Emperò, s'ha produït de manera fulminant una declaració del gegant informàtic IBM negant tal conquesta tecnològica... (+)"

Raúl Jiménez Tellado és coautor del llibre Democracias robotizadas, on parla del paper que l'aprenentatge automàtic, la intel·ligència artificial, les estadístiques bayesianes i la informàtica quàntica tindran en les nostres societats. El llibre se centra en una descripció molt acurada del que és realment la intel·ligència artificial i de com això canviarà les nostres futures societats.

Quantum Computer
L’investigador de l’ICCUB Sofyan Iblisdir a Sopa de Partículas amb la xerrada “Computació quàntica: una breu introducció”
L’investigador Sofyan Iblisdir del grup de tecnologies quàntiques de l’Institut de Ciències del Cosmos oferirà la xerrada «Computación cuántica: una breve introducción» el proper dimecres 10 de novembre al grup d’aficionats de la física quàntica Sopa de Partículas.
Sofyan Iblisdir, ICCUB

La universitat remota i presencial
El cosmòleg Raúl Jiménez escriu, juntament amb l'investigador del CSIC Luis Moreno, sobre com serà la universitat a l'anomenada "nova normalitat".
Raul Jimenez, ICREA-ICCUB
Pandèmies endèmiques i llars globals
L'investigador i professor ICREA Raúl Jiménez analitza què passarà després de la pandèmia del Covid-19.
Picaresca i ingrés mínim
Article d'opinió escrit conjuntament entre Luis Moreno, professor del CSIC i Raúl Jiménez, investigador a l'ICCUB i professor ICREA.