Notícies Externes: "Supremacía cuántica" del futuro

Agenda Pública, El País

Enllaç amb l'article a Agenda Pública

Raúl Jiménez Tellado, professor ICREA a l'Institut de Ciències del Cosmos i Luis Moreno Fernández, professor d'investigació a l'Instituto de Políticas y Bienes Públicos (CSIC) comenten en aquest article de "Agenda Pública" de "El País" la notícia sobre l'assoliment de la supremacia quàntica per part de google i n'analitzen les possibles implicacions.

"Un anunci recent de Google ha passat gairebé inadvertit per als mitjans, les xarxes socials i el comú de la gent. El gegant d'internet diu haver aconseguit la supremacia quàntica, cosa que implicaria efectes socials precisament quàntics en un futur a la volta de la cantonada. La revolució que proporcionaria un ordinador d'aquestes característiques seria la de poder realitzar un nombre d'operacions tan enorme que podrien resoldre problemes que la Intel·ligència Artificial (IA) i la recerca de patrons no pot dur a terme (encara) en el moment present. Si és cert el que afirma Google, les conseqüències serien certament transcendentals, com ha assenyalat en un article recent John Preskill, el reputat físic de Caltech que va encunyar el terme de supremacia quàntica. Emperò, s'ha produït de manera fulminant una declaració del gegant informàtic IBM negant tal conquesta tecnològica... (+)"

Raúl Jiménez Tellado és coautor del llibre Democracias robotizadas, on parla del paper que l'aprenentatge automàtic, la intel·ligència artificial, les estadístiques bayesianes i la informàtica quàntica tindran en les nostres societats. El llibre se centra en una descripció molt acurada del que és realment la intel·ligència artificial i de com això canviarà les nostres futures societats.

Quantum Computing: el futuro del procesamiento bancario

La computació quàntica, Què és? Qui l'està desenvolupant? Alba Cervera, serà a #Revolutionbanking per resoldre tots els dubtes que podeu tenir sobre aquest tema.

Alba Cervera, ICCUB
Hotel Novotel Madrid Center
Conferències

De què parlem quan parlem de quàntica?

Conversa amb Maciej Lewenstein i David Mateos Els professors d’investigació ICREA Maciej Lewenstein (ICFO-UPC) i David Mateos (ICCUB) conversaran sobre la física quàntica per aclarir per què ha sacsejat la nostra comprensió de la naturalesa i per descobrir quins aspectes d’aquesta teoria encara resulten un misteri.
Conferències

La universitat remota i presencial

El cosmòleg Raúl Jiménez escriu, juntament amb l'investigador del CSIC Luis Moreno, sobre com serà la universitat a l'anomenada "nova normalitat".
Raul Jimenez, ICREA-ICCUB

Pandèmies endèmiques i llars globals

L'investigador i professor ICREA Raúl Jiménez analitza què passarà després de la pandèmia del Covid-19.

Picaresca i ingrés mínim

Article d'opinió escrit conjuntament entre Luis Moreno, professor del CSIC i Raúl Jiménez, investigador a l'ICCUB i professor ICREA.