Toni Bertólez i la Teleportació Quàntica a Ràdio Estel

Toni Bertólez i la Teleportació Quàntica a Ràdio Estel

El passat dijous 26 de maig, l’estudiant de doctorand de l’Institut de Ciències del Cosmos de la UB (ICCUB) va visitar el programa Tot Anirà bé de Ràdio Estel per parlar de diferents temes d’actualitat científica, com per exemple la teleportació d’informació quàntica o l’ús del Sol com a lent gravitacional gegant que ens permeti observar exoplanetes llunyans de forma directa.

En el programa, el Toni ens explica de forma molt pedagògica com es pot transportar informació de manera instantània i a grans distàncies utilitzant parells de partícules entrellaçades quànticament, de manera que quan modifiquem l’una, l’altra també es veu modificada a l’instant.

Podeu trobar l’entrevista completa al següent enllaç a partir del minut 12.

Toni Bertólez, ICCUB
Els Lego de la matèria. Més enllà dels protons, neutrons i electrons
De què està fet tot el que coneixem? Més enllà dels àtoms, protons, neutrons i electrons, la matèria pot ser moltes altres coses. L'objectiu de la física de partícules és entendre quines són les peces de la natura més fonamentals i com es relacionen entre elles per formar el món que coneixem.

Àudios
Toni Bertólez a La Primera Pedra de RAC1

Com tots i totes sabem, Isaac Newton va ser el descobridor de la gravetat tal i com la coneixem avui en dia. Però, què vol dir exactament “descobrir la gravetat”?

Divulgació científica
Entrevista a Alba Cervera a Órbita Laika

El món quàntic està format per àtoms, els elements fonamentals de la vida. En ell, el temps i l'espai funcionen de manera diferent al nostre món.

Entrevista/Debat
Alba Cervera, ICCUB
Órbita Laika
Àudios
Secció J.I. Latorre amb D. Mateos: El quark-gluon plasma.

L'investigador David Mateos ha estat convidat a la secció de física de José Ignacio Latorre, Secció, del programa "Aquí, amb Josep Cuní" de La SER Catalunya.

Varis
SER Catalunya