Daniel Marín (ICCUB) al programa La Caravana de Ràdio Estel
Dani Marín al programa La Caravana de Ràdio Estel

L'investigador predoctoral de l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona Dani Marín, va acompanyar al programa La Caravana de Ràdio Estel el passat dmecres 7 de desembre per a parlar del descobriment del forat negre més proper a la Terra, a 1.600 anys llum a la constel·lació d'Ofiüc o Serpentari.

Cristian Moreno, ICCUB
Energia Fosca i l’Univers en expansió

L’investigador predoctoral de l’ICCUB Cristian Moreno va estar el passat 17 de novembre als estudis de Castelldefels Digital parlant d’energia fosca i l’expansió accelerada de l’Univers.

Toni Bertólez, ICCUB
El naixement de la Física Quàntica a Onda Cero

L’estudiant de doctorat de l’ICCUB i divulgador científic Toni Bertólez va estar el passat dimarts 9 d’agost al programa La Brúixola d’Estiu d’Onda Cero on ens va parlar sobre física quàntica.

En la seva participació, ens explica què és la física quàntica i com va néixer a principis de S.XX, amb el seus defensors i detractors.

LHCb experiment
Científics ens acosten un pas més a entendre la naturalesa de la matèria i l’antimatèria
La Col·laboració Internacional LHCb ha publicat recentment uns resultats que ens poden fer avançar un pas més cap a entendre la diferent naturalesa entre matèria i antimatèria a un nivell fonamental, resolent una de les grans incògnites cosmològiques de l’actualitat: Per què l’Univers està fet de matèria?