La imatge del forat negre de la galàxia M87

Imatge del forat negre
EHT Collaboration

El dimecres 10 d'abril s'ha fet pública la imatge del forat negre supermassiu del centre de la galàxia Messier 87 feta per l’equip científic de l’Event Horizon Telescope (EHT).

M87 és una galàxia massiva al proper cúmul de galàxies Virgo, el forat negre es troba a 55 milions d'anys llum de la Terra i té una massa de 6500 milions de vegades la del Sol. L'EHT és un telescopi virtual que combina les observacions fetes per vuit radiotelescopis distribuïts arreu del món utilitzant la tècnica d'interferometria per aconseguir formar imatges que només es podrien obtenir amb un radiotelescopi de la mida de La Terra. Les antenes que s'han coordinat en aquest cas estan situades a EE UU, Mèxic, Xile, Espanya i la Antàrtida.

Articles relacionats:

Quim Llorens (ICCUB)
La física quàntica dels forats negres

Què són l’espai i el temps? Què és la gravetat?

Quim Llorens - ICCUB
Xerrades a escoles
Activitat per a escoles

Àudios
¿Qué hay dentro de un agujero negro?

Entrevista amb el físic Roberto Emparan on explica què són els forats negres i com la ciència intenta definir la seva naturalesa.

Roberto Emparan, ICREA-ICCUB
La mecánica del caracol, eitb.eus