Recull de Notícies

Físics de partícules per un dia
Els passats 8 i 22 de març es van realitzar les edicions d'aquest any del Taller de Física de Partícules organitzades per l'Institut de Ciències del Cosmos  de la Universitat de Barcelona, on van assistir 186 estudiants de tot Catalunya. Els participants van abandonar els seus centres per un dia per submergir-se en el fascinant camp de la física de partícules.
El Taller de Física de Partícules de l'ICCUB participa a la Biennal de la Ciència

El Taller de Física de Partícules participa aquest any en la 1a Biennal Ciutat i Ciència que es realitzarà a Barcelona del 7 a l’11 de febrer. La Biennal organitza durant cinc dies 70 activitats de divulgació gratuïtes repartides en els 10 districtes de la ciutat i té com objectiu facilitar la difusió del coneixement científic que es genera a Barcelona i estrènyer el seu vincle amb la ciutadania.

Obert el concurs "Beamline for schools" del CERN

Gràcies a cinc edicions prèvies amb èxit, el concurs Beamline for Schools (BL4S) que ofereix als estudiants de batxillerat l'oportunitat de realitzar un experiment real en un laboratori d'investigació real s'ha convertit en un concurs científic molt popular que fins ara ha motivat a gairebé 10,000 estudiants a aprendre sobre física de partícules.

Notícies Externes
Taller física de Partícules 2018, xerrada de LL. Garrido
Les Masterclasses introdueixen estudiants de Secundària a la Física de Partícules

Avui, l'ICCUB acull una nova edició del Masterclass in Particle Physics, que es va celebrar a l'ICCUB sota el nom de Taller de Física de Partícules. Una segona edició d'aquesta activitat es realitzarà el proper 16 de març. En total, 160 estudiants de 149 escoles secundàries catalanes tindran un dia lliure de l'escola per accedir al ICCUB i submergir-se en les dades reals.