Conferències

Correu de contacte
divulgacio@icc.ub.edu
Gravitació

Els avenços científics i tecnològics que es donen en la recerca d’avui en dia només són possibles gràcies al llegat que ens han deixat nombrosos científics i científiques al llarg de la història. En aquesta xerrada, organitzada per l’associació d’amants de la física quàntica Sopa de Partículas, el Roberto Emparan (ICREA-ICCUB) seguirà les passes d’Einstein i Hawking per a endinsar-nos en els misteris de l’Univers.

XERRADA: «DELS FORATS NEGRES A LA TEORIA DEL TOT: RERE LES PASSES D’EINSTEIN I HAWKING»

Els desconcertants enigmes sobre els forats negres i l’origen de l’Univers, els límits de l’espai i el temps, i la cerca d’una “teoria del tot”... Quina millor manera d’endinsar-nos en aquestes qüestions fascinants que seguir les passes dels científics més populars de la història: Einstein i Hawking? Indagant en el seu llegat aprendrem coses com que els nostres smartphones saben que la gravetat distorsiona el temps, que l’oblit no es possible en l’univers quàntic, i entendrem per què mai hem de deixar de mirar les estrelles.

A càrrec de Roberto Emparan (ICREA-ICCUB)

Quan? Dimecres, 23 de febrer a les 19h

On? Centre Cívic el Guinardó

Inscripció prèvia aquí.

Sobre l'autor

El Roberto Emparan és investigador ICREA a l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona, és un dels nostres físics més reconeguts internacionalment en el camp de la gravetat, els forats negres i les teories de supercordes. La seva recerca se centra en l’estudi de la gravetat, l’estructura de l’espai-temps, i els forats negres, tant en els aspectes clàssics com quàntics. Ha publicat prop de 100 articles d’investigació i impartit més de 150 xerrades i conferències convidades sobre forats negres, teoria de cordes i cosmologia.

"Gravetat quàntica: en busca de la teoria del tot" per Ana Climent (ICCUB)
Xerrada "Gravetat quàntica: en busca de la teoria del tot"

Amb la xerrada "Gravetat quàntica: en busca de la teoria del tot", la investigadora predoctoral Ana Climent ens endinsa en les profunditats del nostre univers, per a coneixe'n alguns dels misteris

Ana Climent, ICCUB
Centre Cultural Can Ginestar (Sant Just Desvern)
Conferències

Àudios
De la teoria de la relativitat

En motiu de l'anniversari de la publicació de l'article d'Einstein on enunciava la Teoria de la Relativitat el 2 de desembre de 2015.

3a hora del programa, minut 3

De boca a orella, Ràdio4
Àudios
¿Qué hay dentro de un agujero negro?

Entrevista amb el físic Roberto Emparan on explica què són els forats negres i com la ciència intenta definir la seva naturalesa.

Roberto Emparan, ICREA-ICCUB
La mecánica del caracol, eitb.eus