L’Ordinador Quàntic del BSC. Un projecte pioner

Argos, instal·lació de Yunchul-Kim
© Mark-Blower
Alba Cervera, ICCUB

Quina és la diferència entre la computació "tradicional" i la quàntica i quins càlculs podrà fer un ordinador quàntic? Les tecnologies quàntiques estan aterrant a la nostra vida per quedar-s'hi. Actualment, al Barcelona Supercomputing Center (BSC) s'estan donant les primeres passes per a la construcció del primer ordinador quàntic al sud d'Europa.

En aquesta xerrada, l'Alba Cervera Lierta, investigadora del grup Quàntic del BSC i investigadora en formació al Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de BArceloan (ICCUB),  explicarà quina és la diferència entre la computació "tradicional" i la quàntica i quins càlculs podrà fer un ordinador quàntic. A continuació, el Pol Forn Díaz, investigador principal del grup Quàntic, explicarà quines són les tecnologies amb què estan treballant i com funciona realment un dispositiu d'aquest tipus.

Més informació sobre el projecte:  quantic.bsc.es

A càrrec de Pol Forn i Alba Cervera, investigadors del Barcelona Supercomputing Center

Informació pràctica:

Cal inscripció prèvia, i portar el tiquet d'entrada, clicant aquí

Quantum Computer
L’investigador de l’ICCUB Sofyan Iblisdir a Sopa de Partículas amb la xerrada “Computació quàntica: una breu introducció”
L’investigador Sofyan Iblisdir del grup de tecnologies quàntiques de l’Institut de Ciències del Cosmos oferirà la xerrada «Computación cuántica: una breve introducción» el proper dimecres 10 de novembre al grup d’aficionats de la física quàntica Sopa de Partículas.
Sofyan Iblisdir, ICCUB

Entrevista a Alba Cervera a Órbita Laika

El món quàntic està format per àtoms, els elements fonamentals de la vida. En ell, el temps i l'espai funcionen de manera diferent al nostre món.

Entrevista/Debat
Alba Cervera, ICCUB
Órbita Laika
Àudios
Secció J.I. Latorre amb D. Mateos: El quark-gluon plasma.

L'investigador David Mateos ha estat convidat a la secció de física de José Ignacio Latorre, Secció, del programa "Aquí, amb Josep Cuní" de La SER Catalunya.

Varis
SER Catalunya
Àudios
Secció J.I. Latorre amb B. Julià "El fred absolut"