Conferències: L’Ordinador Quàntic del BSC. Un projecte pioner

Argos, instal·lació de Yunchul-Kim
© Mark-Blower
Alba Cervera, ICCUB

Quina és la diferència entre la computació "tradicional" i la quàntica i quins càlculs podrà fer un ordinador quàntic? Les tecnologies quàntiques estan aterrant a la nostra vida per quedar-s'hi. Actualment, al Barcelona Supercomputing Center (BSC) s'estan donant les primeres passes per a la construcció del primer ordinador quàntic al sud d'Europa.

En aquesta xerrada, l'Alba Cervera Lierta, investigadora del grup Quàntic del BSC i investigadora en formació al Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de BArceloan (ICCUB),  explicarà quina és la diferència entre la computació "tradicional" i la quàntica i quins càlculs podrà fer un ordinador quàntic. A continuació, el Pol Forn Díaz, investigador principal del grup Quàntic, explicarà quines són les tecnologies amb què estan treballant i com funciona realment un dispositiu d'aquest tipus.

Més informació sobre el projecte:  quantic.bsc.es

A càrrec de Pol Forn i Alba Cervera, investigadors del Barcelona Supercomputing Center

Informació pràctica:

Cal inscripció prèvia, i portar el tiquet d'entrada, clicant aquí

L'ICCUB participa en la 13a Festa de la Ciencia de Barcelona

L'Institut de Ciències del Cosmos, ICCUB (IEEC-UB) participa a la 13a edició del Festival de la Ciència de Barcelona, que tindrà lloc a Moll de la Fusta, els dies 26 i 27 d'octubre de 2019. L'esdeveniment consta de 190 activitats sobre ciència, tecnologia, coneixement i cultura, distribuïts en 26 espais, amb l'objectiu d'apropar la recerca realitzada a Barcelona i la seva àrea d'influència als ciutadans.

Llibres i Manuals

El frío absoluto

Divulgació científica
Bruno Julià, ICCUB