Llibres i Manuals: Act. 1- ADMIRA: Iniciació al Medipix. Estudi de la Radiació i les seves propietats. Comparació dels models clàssic i relativista en la radiació alfa i beta.

atomADMIRA
Tipus
Fitxes d'activitats

ACTIVITAT 1: Iniciació al Medipix. Estudi de la Radiació i les seves propietats. Comparació dels models clàssic i relativista en la radiació alfa i beta

Pràctica per a realitzar amb els alumnes utilitzant el detector Timepix i el programa Pixetpro. En cas de no disposar del detector, la pràctica es pot fer utilitzant les dades experimentals de la secció Dades Experimentals

Inici del curs per a professorat d'ADMIRA

Primera jornada de formació per a professorat d'ADMIRA

El passat divendres 10 de gener va tenir lloc, a l'Aula Magna de la Facultat de Física, la primer jornada del curs de formació per a professorat enmarcat dins del projecte ADMIRA (Activitats amb Detectors Medipix per Investigar la Radiació a l'aula).

Obert el concurs "Beamline for schools" del CERN

Gràcies a cinc edicions prèvies amb èxit, el concurs Beamline for Schools (BL4S) que ofereix als estudiants de batxillerat l'oportunitat de realitzar un experiment real en un laboratori d'investigació real s'ha convertit en un concurs científic molt popular que fins ara ha motivat a gairebé 10,000 estudiants a aprendre sobre física de partícules.

Notícies Externes
projecte

Projecte ADMIRA: Activitats amb Detectors Medipix per Investigar la Radiació a l'Aula

El Projecte ADMIRA (Activitats amb Detectors Medipix per Investigar la Radiació a l'aula) pretén crear una xarxa d'escoles al voltant de l'ús de Detectors Timepix dissenyats al CERN. L'objectiu és apropar als Instituts a la investigació que es fa en Universitats i Centres de Recerca. Un grup d'escoles que han participat en un procés de selecció utilitzaran aquests dispositius a les seves aules. Les activitats de formació del professorat, seran obertes a qualsevol professor d'institut que estigui interessat (amb l'objectiu d'ampliar la xarxa en edicions futures).

En aquesta plana podreu consultar els objectius del projecte ADMIRA, les maneres de participar-hi i les activitats que s'ofereixen per al professorat i l'alumnat. També podreu trobar-hi les orientacions didàctiques, les competències i els continguts clau que es pretenen treballar.

El projecte ADMIRA és una col·laboració amb el CERN

CERN technology

El Model Estàndard

​​​​​​​Video del canal de Youtube Best of Science: CERN: The Standard Model Of Particle Physics, amb subtítols en català
Documental
Best of Science
Best of Science
ATOMAD
Llibres i Manuals

Act 2. ADMIRA-Personificació i Modelització de l’àtom

Guia per fer una activitat de modelització de l’àtom utilitzant el treball cooperatiu i la personificació, per tal d’introduir els alumnes de l’ESO i/o el batxillerat en el Model Estàndard de partícule
Manual pràctic
Detector Minipix
Llibres i Manuals

Materials complementaris (Projecte ADMIRA)

Informació variada sobre el Timepix, el manual del programa PixetPro i una petita introducció a la fisica nuclear, entre altres. Són materials complementaris que us poden anar bé per a començar a treballar amb els vostres alumnes.
Manual pràctic
Radiació de fons
Altres

Dades Experimentals - Projecte ADMIRA