El naixement de la Física Quàntica a Onda Cero

Toni Bertólez, ICCUB

L’estudiant de doctorat de l’ICCUB i divulgador científic Toni Bertólez va estar el passat dimarts 9 d’agost al programa La Brúixola d’Estiu d’Onda Cero on ens va parlar sobre física quàntica.

En la seva participació, ens explica què és la física quàntica i com va néixer a principis de S.XX, amb el seus defensors i detractors.

Podeu escoltar el programa sencer aquí i la participació del Toni a partir del segon 2:16:30.

Sobre l’autor

El Toni Bertólez és un estudiant de doctorat de l’Institut de Ciències del Cosmos amb una llarga trajectòria en l’àmbit de la divulgació científica. Des de monòlegs de ciència fins a multitud de projectes a les xarxes, ha experimentat amb formats molt diferents. Tot just un any, va advertir la necessitat de divulgar ciència a les xarxes socials en un format viralitzable, adaptat a les xarxes i en llengua catalana, i va iniciar el projecte Del Buit al Tot.

"Gravetat quàntica: en busca de la teoria del tot" per Ana Climent (ICCUB)
Xerrada "Gravetat quàntica: en busca de la teoria del tot"

Amb la xerrada "Gravetat quàntica: en busca de la teoria del tot", la investigadora predoctoral Ana Climent ens endinsa en les profunditats del nostre univers, per a coneixe'n alguns dels misteris

Ana Climent, ICCUB
Centre Cultural Can Ginestar (Sant Just Desvern)
Toni Bertólez, ICCUB
Els Lego de la matèria. Més enllà dels protons, neutrons i electrons
De què està fet tot el que coneixem? Més enllà dels àtoms, protons, neutrons i electrons, la matèria pot ser moltes altres coses. L'objectiu de la física de partícules és entendre quines són les peces de la natura més fonamentals i com es relacionen entre elles per formar el món que coneixem.

Àudios
Toni Bertólez a La Primera Pedra de RAC1

Com tots i totes sabem, Isaac Newton va ser el descobridor de la gravetat tal i com la coneixem avui en dia. Però, què vol dir exactament “descobrir la gravetat”?

Divulgació científica