Quarks: els maons de la matèria

Quarks és una activitat basada en un trencaclosques en tres dimensions dissenyat pel CERN. Està pensada per introduir els alumnes en les lleis que permeten combinar les peces, els quarks, per tal de formar els protons i neutrons que constitueixen els nuclis atòmics, així com altres partícules més exòtiques.

L'activitat s'adapta a l'edat dels alumnes variant la complexitat dels objectius d'aprenentatge, que inclouen la identificació de les partícules fonamentals que apareixen en el Model Estàndard, les seves propietats i les regles que permeten la combinació d'aquestes partícules en d'altres més complexes.

Edat recomanada: dels 10 als 18 anys.

Activitats i Notícies Relacionades Projecte

Quarks al Saló de l'Ensenyament 2020

DEGUT A LA SITUACIÓ ACTUAL AMB L'EXPANSIÓ DE LA MALALTIA COVID-19, FIRA DE BARCELONA HA DECIDIT LA CANCEL·LACIÓ DEL SALÓ

Espai Ciència al Saló de l'Ensenyament
Tallers i Fires
Futurs estudiants universitaris

Materials Relacionats Projecte

Imatges

Quarks: les peces

Peces del projecte Quarks: els maons de la matèria que introdueixen als alumnes en el món d'aquestes partícules subatòmiques.