Conferències: De què parlem quan parlem de quàntica?

M. Lewenstein- D. Mateos
ICREA
David Mateos, ICREA-ICCUB
Maciej Lewenstein, ICREA
Irene Lapuente

Conversa amb Maciej Lewenstein i David Mateos

Els professors d’investigació ICREA Maciej Lewenstein (ICFO-UPC) i David Mateos (ICCUB) conversaran sobre la física quàntica per aclarir per què ha sacsejat la nostra comprensió de la naturalesa i per descobrir quins aspectes d’aquesta teoria encara resulten un misteri.

La quàntica estudia la realitat subatòmica; és a dir, les partícules elementals que formen els àtoms i les forces amb què interactuen entre si. A escala tan petita, la matèria es comporta de manera molt diferent de com la percebem amb els nostres sentits, començant pel fet paradoxal que la mera observació modifica allò observat, i això contradiu els principis de la física clàssica.

Per què la física quàntica representa un nou paradigma per a la ciència? Quins reptes planteja avui aquesta disciplina científica? Estem a prop de trobar una «teoria del tot» que ens expliqui el funcionament de l’univers a totes les escales?

Quantum Computer

L’investigador de l’ICCUB Sofyan Iblisdir a Sopa de Partículas amb la xerrada “Computació quàntica: una breu introducció”

L’investigador Sofyan Iblisdir del grup de tecnologies quàntiques de l’Institut de Ciències del Cosmos oferirà la xerrada «Computación cuántica: una breve introducción» el proper dimecres 10 de novembre al grup d’aficionats de la física quàntica Sopa de Partículas.
    Sofyan Iblisdir, ICCUB
    Conferències

"Supremacía cuántica" del futuro

Agenda Pública, El País
    Raúl Jiménez Tellado, professor ICREA a l'Institut de Ciències del Cosmos i Luis Moreno Fernández, professor d'investigació a l'Instituto de Políticas y Bienes Públicos (CSIC) comenten en aquest article de "Agenda Pública" de "El País" la notícia sobre l'assoliment de la supremacia quàntica per part de google i n'analitzen les possibles implicacions.
    Notícies Externes

Entrevista a Alba Cervera a Órbita Laika

El món quàntic està format per àtoms, els elements fonamentals de la vida. En ell, el temps i l'espai funcionen de manera diferent al nostre món.

Entrevista/Debat
    Alba Cervera, ICCUB
    Órbita Laika
    Àudios

Secció J.I. Latorre amb D. Mateos: El quark-gluon plasma.

L'investigador David Mateos ha estat convidat a la secció de física de José Ignacio Latorre, Secció, del programa "Aquí, amb Josep Cuní" de La SER Catalunya.

SER Catalunya
    Llibres i Manuals

Catàleg de l'exposició "Quàntica"

“El primer gran pas que fa la mecànica quàntica és sorprenent. Parteix d’un fet ineludible. Al món del que és més petit, quan intentem mesurar alterem el que mesurem.

Actes de congressos
    CCCB - Direcció de Comunicació de la Diputació de Barcelona

De què parlem quan parlem de quàntica?

Els professors d’investigació ICREA Maciej Lewenstein (ICFO-UPC) i David Mateos (ICCUB) conversen sobre la física quàntica per aclarir per què ha sacsejat la nostra comprensió de la naturalesa i per descobrir quins aspectes d’aquesta teoria encara resulten un misteri.
    Entrevista/Debat