Tallers i Fires

descobrintlhc@icc.ub.edu
2n Batxillerat

RESUM:

La Facultat de Física de la Universitat de Barcelona i el CERN, estem col·aborant en l'organització d'un curs d'estiu d'una setmana per estudiants de segon de Batxillerat. 16 estudiants seran seleccionats entre els assistents al Taller de Física de Partícules organitzat per la UB. Aquest programa comptarà amb xerrades de científics de la Universitat de Barcelona i del CERN i un programa d'experiències basades en la S'Cool LAB del CERN per tal que els estudiants aprenguin sobre física de partícules, electrònica i detectors de radiació. Els estudiants dissenyaran una cambra de boira, faran mesures de radiació natural amb els dispositius Timepix dissenyats al CERN en l'àmbit de les col•laboracions Medipix i faran experiències amb dispositius electrònics per detectar raigs còsmics.

El curs es farà a la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona, els matins del 2 al 6 de Juliol. Els participants al taller de Física de partícules interessats a participar-hi, poden enviar una carta de motivació d'una pàgina en format pdf (en anglès) a l'adreça descobrintlhc@icc.ub.edu abans del 7 de maig (incloent-hi el nom, cognoms, adreça de correu electrònic i nom de l'institut). La carta de motivació hauria de tractar sobre quins són els coneixements que l'interessat té sobre detectors de radiació, per què la detecció de radiació és rellevant en el nostre quotidià, què s'espera del curs i com aquest pot ser rellevant en els estudis futurs. El resultat del procés de selecció es comunicarà als estudiants per correu electrònic durant el mes de Maig.

OBSERVACIONS:

La participació en el curs tindrà unes despeses d'inscripció de 15 Euros.

(Una part important dels laboratoris es farà en anglès.)

Comitè organitzador