Quim Llorens (ICCUB) al podcast "Not Only Pipetting"
Quim Llorens al Podcast "Not Only Pipetting"

No us perdeu el primer episodi del podcast Not Only Pipetting: Un podcast científic no només sobre ciència, on entrevisten persones d'una gran varietat d'orígens i disciplines per a que flueixi la discussió sobre la seva vida com a científic.

Notícies Externes
Cristian Moreno, ICCUB
Energia Fosca i l’Univers en expansió

L’investigador predoctoral de l’ICCUB Cristian Moreno va estar el passat 17 de novembre als estudis de Castelldefels Digital parlant d’energia fosca i l’expansió accelerada de l’Univers.

DESI obre els seus 5.000 ulls per capturar els colors del cosmos

La nit del 22 al 23 d’octubre del 2019, un nou instrument instal·lat en un telescopi a Arizona va fer la seva primera observació de llum en apuntar els seus 5.000 ulls de fibra òptica cap al cosmos. El dispositiu, que observarà una xifra rècord de galàxies i quàsars, va posar així a prova la seva visió única de l’Univers.

"Supremacía cuántica" del futuro
Agenda Pública, El País
Raúl Jiménez Tellado, professor ICREA a l'Institut de Ciències del Cosmos i Luis Moreno Fernández, professor d'investigació a l'Instituto de Políticas y Bienes Públicos (CSIC) comenten en aquest article de "Agenda Pública" de "El País" la notícia sobre l'assoliment de la supremacia quàntica per part de google i n'analitzen les possibles implicacions.
Notícies Externes
L'ICCUB participa en la 13a Festa de la Ciencia de Barcelona

L'Institut de Ciències del Cosmos, ICCUB (IEEC-UB) participa a la 13a edició del Festival de la Ciència de Barcelona, que tindrà lloc a Moll de la Fusta, els dies 26 i 27 d'octubre de 2019. L'esdeveniment consta de 190 activitats sobre ciència, tecnologia, coneixement i cultura, distribuïts en 26 espais, amb l'objectiu d'apropar la recerca realitzada a Barcelona i la seva àrea d'influència als ciutadans.