Premsa

Entrevista a
José Ignacio Latorre, ICCUB
Atòmica i Nuclear

Entrevista amb J. I. Latorre  en motiu de la publicació del seu nou llibre "Ética para máquinas" on defensa un futur inevitable en el qual les màquines seran millors que nosaltres i estaran més preparades per evolucionar.

José Ignacio Latorre Sentís és investigador ICCUB, catedràtic de Física teòrica de la Universitat de Barcelona i director del Centre de Ciències de Benasque Pedro Pascual. És un dels físics espanyols més reconeguts en el camp de la física quàntica. Ha fet aportacions crucials a la teoria de camps i al entrellaçament quàntic. Les seves principals línies de recerca giren al voltant de la informació quàntica, l'entrellaçament, les partícules elementals i la teoria quàntica de camps.

Quantum Computer
L’investigador de l’ICCUB Sofyan Iblisdir a Sopa de Partículas amb la xerrada “Computació quàntica: una breu introducció”
L’investigador Sofyan Iblisdir del grup de tecnologies quàntiques de l’Institut de Ciències del Cosmos oferirà la xerrada «Computación cuántica: una breve introducción» el proper dimecres 10 de novembre al grup d’aficionats de la física quàntica Sopa de Partículas.
Sofyan Iblisdir, ICCUB
Conferències

Entrevista a Alba Cervera a Órbita Laika

El món quàntic està format per àtoms, els elements fonamentals de la vida. En ell, el temps i l'espai funcionen de manera diferent al nostre món.

Entrevista/Debat
Alba Cervera, ICCUB
Órbita Laika
Àudios
Secció J.I. Latorre amb D. Mateos: El quark-gluon plasma.

L'investigador David Mateos ha estat convidat a la secció de física de José Ignacio Latorre, Secció, del programa "Aquí, amb Josep Cuní" de La SER Catalunya.

SER Catalunya
Llibres i Manuals
Catàleg de l'exposició "Quàntica"

“El primer gran pas que fa la mecànica quàntica és sorprenent. Parteix d’un fet ineludible. Al món del que és més petit, quan intentem mesurar alterem el que mesurem.

Actes de congressos
CCCB - Direcció de Comunicació de la Diputació de Barcelona
Àudios
Secció J.I. Latorre amb B. Julià "El fred absolut"