LHCb experiment
Científics ens acosten un pas més a entendre la naturalesa de la matèria i l’antimatèria
La Col·laboració Internacional LHCb ha publicat recentment uns resultats que ens poden fer avançar un pas més cap a entendre la diferent naturalesa entre matèria i antimatèria a un nivell fonamental, resolent una de les grans incògnites cosmològiques de l’actualitat: Per què l’Univers està fet de matèria?
Inici del curs per a professorat d'ADMIRA
Primera jornada de formació per a professorat d'ADMIRA

El passat divendres 10 de gener va tenir lloc, a l'Aula Magna de la Facultat de Física, la primer jornada del curs de formació per a professorat enmarcat dins del projecte ADMIRA (Activitats amb Detectors Medipix per Investigar la Radiació a l'aula).

El centenari del descobriment del protó, a la mostra anual del CRAI Biblioteca de Física i Química

A finals de la Primera Guerra Mundial, el físic Ernest Rutherford va dur a terme una sèrie d’experiments que consistien a bombardejar àtoms de nitrogen amb partícules alfa. Hi va observar l’aparició d’una radiació que era menys ionitzant que aquestes partícules i d’abast força més gran.

"Supremacía cuántica" del futuro
Agenda Pública, El País
Raúl Jiménez Tellado, professor ICREA a l'Institut de Ciències del Cosmos i Luis Moreno Fernández, professor d'investigació a l'Instituto de Políticas y Bienes Públicos (CSIC) comenten en aquest article de "Agenda Pública" de "El País" la notícia sobre l'assoliment de la supremacia quàntica per part de google i n'analitzen les possibles implicacions.
Notícies Externes
"Dones i física", la nova exposició itinerant elaborada amb la col·laboració de l'Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona

El dimecres 18 de setembre a les 18:30 a l'Institut d'Estudis Catalans s'inaugurarà l’exposició “Dones i Física”, elaborada per la Societat Catalana de Física, filial de l’Institut d’Estudis Catalans en col·laboració amb l’Institut de Ciències del Cosmos, ICCUB, i la Facultat de Física

V Festa de la Ciència de la Universitat de Barcelona