Hamamatsu Photonics obsequia el projecte ADMIRA amb 24 Kits de Fotònica

Entrega dels Kits de Fotònica per part de David Castrillo a la Jornada de Formació de Professorat del projecte ADMIRA el passat dijous 21 d’abril.

L’empresa Hamamatsu, líder mundial en tecnologia fotònica, ha obsequiat els centres educatius del projecte de divulgació ADMIRA (Activitats amb Detectors Medipix per Investigar la Radiació a l'Aula) amb 24 kits de fotònica “Photonics Explorer” per tal d’apropar la ciència als instituts de Catalunya posant èmfasi en l’aprenentatge vivencial i l’experimentació.

Des del projecte ADMIRA, amb participació de l’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB), el CERN i actualment 24 escoles de Catalunya, volem agrair formalment a Hamamatsu Photonics la seva generosa contribució, que estem segurs, tindrà un gran impacte didàctic i representà un valor afegit per a les escoles participants al projecte.

Cada caixa conté un conjunt de components òptics per a l’experimentació pensats per a treballar la fotònica a l’aula, com per exemple miralls, polaritzadors, filtres de colors, làsers, lents... El kit ve complementat per un conjunt de materials didàctics consistent en diverses fitxes d’activitats, guies del docent, materials multimèdia i fulls de dades, ara disponibles en català a la web del projecte ADMIRA.

David Castrillo, representant de Hamamatsu, va realitzar l’entrega dels kits el passat dijous 21 d’abril durant la primera Jornada de Formació del Professorat del curs 21/22 del projecte ADMIRA, on els assistents van poder gaudir de diferents conferències d’experts en radioactivitat, detecció de partícules i raigs còsmics, així com un taller experimental de construcció d’una cambra de boira.

Les sinergies entre el món de l’empresa i el món acadèmic (centres de recerca i escoles) ajuden a fomentar la innovació, la creativitat i la passió per la ciència entre els i les joves, encoratjant futures generacions de científics i enginyers. Reiterem el nostre agraïment a Hamamatsu.

Cartell_Projecte_Admira
Sessió de formacions projecte ADMIRA 2023

Des del projecte ADMIRA (Activitats amb Detectors Medipix per Investigar la Radiació a l'Aula) us oferim un seguit de formacio

Varis